StoryEditor
DubrovnikRAZGOVOR |

ANA HRNIĆ, DIREKTORICA TURISTIČKE ZAJEDNICE GRADA Imamo dobre najave za jesen, ali sve ovisi o epidemiološkim mjerama

Piše Anđelka Kelava Foto: Tonči Plazibat/Cropix
5. rujna 2021. - 07:09
Tonci Plazibat/Cropix

Kakva je generalna slika turističke sezone dosad? Jedno vrijeme smo po broju noćenja i dolazaka bili najlošiji u Hrvatskoj. Spominjao se podatak o samo 30 posto prometa u odnosu na 2019. godinu. No sredinom srpnja trend se promijenio?

Mogu reći da smo očekivali raniji početak sezone, međutim nažalost zbog epidemiološke situacije kod nas i na našim emitivnim tržištima, sve je započelo nešto kasnije. Srpanj je zabilježio dobre rezultate, kolovoz izvrsne, ali teško je nadomjestiti predsezonu koja u Dubrovniku inače započinje dosta rano. Trend se promijenio kada se epidemiološka situacija stabilizirala i kad se intenzivirao međunarodni zračni promet. Nakon 19. srpnja kad se pokrenulo i naše tradicionalno tržište broj jedan, iz Ujedinenog Kraljevstva osjetili smo značajan rast. Nadamo se da će epidemiološka situacija ostati povoljna, jer prema najavama imamo mogućnost odraditi i uspješan rujan, pa i listopad. Odgovornost je na svima nama, koji svojim ponašanjem, pridržavanjem mjera i cijepljenjem možemo pridonijeti razvoju povoljne epidemiološke situacije, koja je glavni preduvjet uspješnog nastavka sezone.

 

Mnogi Istru doživljavaju kao najvećeg konkurenta Dubrovniku u privlačenju turista. Imamo li dodirnih točaka s Istrom kao prvenstveno auto-destinacijom? Mislite li da stoje ' teorije zavjere' prema kojima nam Istra kao konkurent 'pakira' u pokušaju da nam otme primat. Spomenimo samo crvenu kartu u koju nas je svrstala HUT, potom izjavu epidemiologa dr. Saše Sriće o navodnom prikrivanju stvarnog broja pozitivnih na koronu u Županiji...Kako vi to komentirate?

Osnovna razlika je ta da je Istra prvenstveno auto-destinacija, a Dubrovnik prvenstveno avio-destinacija. Istra je geografski blizu svojim emitivnim tržištima, dok smo mi jednostavno geografski odsječeni i dislocirani. Nadalje, struktura smještajnih kapaciteta je drugačija, primjerice auto kampove koji bilježe sjajne rezultate mi gotovo i nemamo. Općenito, Dubrovnik nudi sasvim drugačiji turistički proizvod i smatram da te usporedbe zaista nemaju nikakvog smisla ni osnove. Dubrovnik je poseban i najjači hrvatski turistički brand i kao takav se ne treba uspoređivati ni s kim. Nisam pobornik teorija zavjere nikakve vrste, pa ni ove. Veselim se tuđem uspjehu, i mislim da je za sve nas sjajno što je turistička sezona na razini Hrvatske općenito uspješna. Smatram također da je došlo vrijeme da se uspjeh destinacije prestane mjeriti isključivo brojem ostvarenih turističkih noćenja. Naš je cilj razvijati destinaciju u smjeru izvrsnosti i održivog turizma. Crvena karta HUT-a je, smatram, bila u potpunosti nepotrebna, digla se velika medijska hajka oko nečega što zapravo ne utječe na ništa. Mislim da smo dosad dobro balansirali s provedbom mjera s jedne strane, i koliko je to moguće, normalnim životom s druge. Hrvatska i Dubrovnik prepoznati su kao sigurne destinacije, a na komuniciranju te poruke se radilo svo vrijeme, i kroz naše aktivnosti i kroz program Safe Stay in Croatia. Možemo biti zadovoljni i nadati se da ćemo u tom smjeru i nastaviti. Još jednom naglašavam važnost cijepljenja, voljela bih i nadam se da ćemo u skoro vrijeme postići još veću procijepljenost kako bismo se što prije vratili normalnom načinu života.

Kako se dogodilo da je nekoliko hotela zatvoreno, a traži se ležaj više?

To je pitanje poslovnih politika i odluka pojedinih hotela koji nažalost ove godine nisu otvorili svoja vrata. Koliko sam upoznata, glavni problem je nedostatak radne snage, odnosno nemogućnost pružanja usluge na željenoj razini. U određenom bi periodu rezultat bio još i bolji da su svi hoteli bili otvoreni, s obzirom da je potražnje bilo, međutim, vjerujem da postoje opravdani razlozi iza takvih poslovnih odluka.

image
Tonci Plazibat/Cropix

 

Situaciju s manjkom smještaja očekivano su iskoristili privatni iznajmljivači. Neki čak i previše, jer su portali puni vijesti od noćenju u magazinima za 300 eura ili taksi vožnji do Zračne luke za vrtoglavih 400 kuna. Kako komentirate ove primjere očite pohlepe, kako im stati na kraj?

Mislim da su takvi primjeri iznimke, ali zaista negativne iznimke koje štete imidžu cijele destinacije. Cijenu usluga definira zakon ponude i potražnje, međutim smatram da je svačija obaveza pružiti gostu vrijednost za novac. Nadam se da će Dubrovnik ipak ići u smjeru podizanja kvalitete usluge na svim razinama. U ovim kriznim vremenima uvjerili smo se kako su najkvalitetniji segmenti ponude ujedno i najotporiniji na krize, pa vjerujem da će većina to i prepoznati i ići u smjeru podizanja kvalitete svojih usluga.

Ferragosto je na izmaku, a talijanske goste brojimo na prste jedne ruke. Dojam je da se u promidžbenom smislu nije dovoljno iskoristilo veliko tržište s Apenina.

Talijansko tržište je jedno od važnijih emitivnih tržišta Dubrovnika te je ovu turističku sezonu prema Dubrovniku uspostavljena direktna trajektna linija iz Barija četiri puta tjedno, kao i direktni letovi iz Rima avioprijevoznika Vueling četiri puta tjedno, Alitalia dva puta tjedno i Croatia Airlines tri puta tjedno.

Od 1. do 24. kolovoza talijanski turisti su ostvarili 5 626 dolazaka ili 217 posto više nego lani. Ostvareni promet je 34 posto od prometa u istom razdoblju 2019. godine. Talijani su deseti na top listi najbrojnijih turista u kolovozu. S talijanskog tržišta u navedenom razdoblju ostvareno je 17 351 noćenja, što je porast od143 posto u odnosu na lani, te 33 posto od prometa u odnosu na 2019. godinu.

Statistika im ide u prilog, ali svejedno ne viđamo previše Talijana u Gradu...

S obzirom na velike zdravstvene i ekonomske posljedice uzrokovane pandemijom, ove godine Talijani manje putuju u inozemstvo i otkrivaju vlastitu zemlju. Nemojmo zaboraviti važnu činjenicu da Talijani za razliku od ostalih zemalja u okruženju ipak imaju more, prilikom putovanja unutar Italije ne moraju se testirati niti imati covid potvrde što trebaju imati ako putuju u inozemstvo, a vlada ih potiče da ostanu u svojoj zemlji. Ipak, unatoč posljedicama pandemije, Talijani se ipak vraćaju u Hrvatsku. Jedna jako važna promocija Dubrovnika u Italiji u kulturnom segmentu je nedavno otvorena izložba u Nacionalnoj knjižnici Braidense u Milanu - Marino Darsa, Lo Shakespeare Croato: Dal tesoro del patrimonio letterario e culturale croato ed europeo odnosno “Marin Držić – hrvatski Shakespeare: iz riznice hrvatske i europske književne i kulturne baštine.” Izložba u organizaciji Grada Dubrovnika, Doma Marina Držića i Nacionalne knjižnice Braidense iz Milana, uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Turističke zajednice Grada Dubrovnika i Javne ustanove Rezervat Lokrum bit će otvorena do 17. rujna 2021. U organizaciji predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Italiji, glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice u Zagrebu i Turističke zajednice grada Dubrovnika, od 8. do 13. kolovoza, u Dubrovniku je boravio poznati par talijanskih influencera, glumac i model Gennaro Lillio, kojeg na Instagramu prati više od 520 tisuća pratitelja, poznat i po suradnji s dizajnerskim dvojcem Dolce & Gabbana i Ema Kovač, uspješni hrvatski model, glumica, poduzetnica i voditeljica, koja je prije nekoliko godina hrvatsku adresu zamijenila talijanskom. Na Instagramu je prati oko 250 tisuća pratitelja. Njihov boravak i oduševljenje Dubrovnikom popratili su brojni njihovi pratitelji, kao i talijanski i hrvatski mediji.

Kakvu posezonu prognozirate, koliko je uopće zahvalno predviđati rezultate za ljeto 2022.

Posezona bi prema najavama mogla biti uspješna, ali naravno prije svega ovisi o daljnjem razvoju epidemiološke situacije. Nadam se da ćemo uspjeti održati povoljnu epidemiološku situaciju tijekom podsezone, u tom slučaju očekujem da će ona biti uspješna.

image
Tonći Plazibat/cropix

Radi li se već na promidžbi na emitivnim tržištima za sljedeću godinu. Hoće li i ove godine težište biti na online marketingu ili su u planu neki turistički sajmovi u inozemstvu?

Promidžbene aktivnosti rade se tijekom cijele godine, pa i u ovom trenutku. Aktivnosti smo usmjerili na mnoga tržišta, i to pokazuje rezultate. Tako ćemo nastaviti i iduće godine. Međutim, s obzirom na okolnosti uvjeti provedbe su vrlo fleksibilni i ovise o razvoju situacije. Sajmovi, radionice i prezentacije već ove godine pomalo su se počeli vraćati u standardni oblik, a nadam se da će se i u nastavku ove i iduće godine održavati uživo. Tako smo u lipnju održali prezentaciju u Bukureštu, u kolovozu sudjelovali na Virtuoso travel weeku u Las Vegasu, u tijeku je i Conventa u Ljubljani. U prvom dijelu godine održali smo niz vrlo zanimljivih i kreativnih online prezentacija na našim najzačajnijim emitivnim tržištima i mogu reći da je to jako dobro funkcioniralo. Ali u svakom slučaju, veseli nas povratak na mogućnost održavanja takvih događanja uživo. Do kraja ove godine i tijekom sljedeće planiramo sudjelovanje na brojnim sajmovima, kao i organizaciju prezentacija na našim najznačajnijim emitivnim tržištima.

22. listopad 2021 09:55