StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoSLATKO I HLADNO|

GELATO JE U ĐIRU: Adio suvenirnicama, ‘in‘ je lizanje!

Piše Kristina Filičić
13. kolovoza 2021. - 20:01

Baš kad pomislite da će se otvoriti još jedna suvenirnica ili fast food, slijedi iznenađenje. Sladoledarna! U covid vremenu dogodio nam se slastičarski bum. Gelato je u điru. Preko uzavrelog Straduna šetnja sa sladoledom je 'must have'. Prije se znalo po sladoled ići u Nalješkovićevu, na Stradun ili Peskariju, a sad ih ima na svakom koraku. Trenutačno je u Gradu 11 sladoledarni, a bit će ih još.

U čemu je kvaka, zašto baš ledene kuglice? Neki će reći kako je takav trend u svijetu, sladoled se sve više traži i to ne samo u ljetnim mjesecima. Drugi će na to odmahnuti rukom i reći 'kad nešto nekome krene, svi bi odmah za njim'. Možda je za porast konzumacije slatkog ljetnog osvježenja 'krivo' globalno zatopljenje ili nam je zbog stresnog života porasla potreba za šećerom? Što god bio razlog, sladoledarne se množe. Jedna se upravo otvara u Širokoj, identična onoj tek otvorenoj na Stradunu. Nedavno je proradila još jedna u Ulici od Puča, blizu već postojeće.

Red od 20 metara

- To nije nikakav trend u svijetu nego je najlakše kopirati. U nas je tako, kad su bili suveniri 'in' svi su otvarali suvenirnice, kad su krenuli hamburgeri svi su to otvarali, sad su vidjeli redove ispred mojih objekata pa kažu 'sad ćemo i mi otvorit slastičarnu' i to je to – kaže Lukša Kristović, vlasnik dviju dubrovačkih Peppino's slastičarni pa još dodaje:

image
Redovi ispred sladoledarne - u ljetnim danima uobičajena slika
Privatni Album

- Sad su na tapeti sladoledi. I to je naš trend. A za četiri, pet godina će se sve to što se otvorilo, ugasiti. Ostat će samo najbolji koji imaju kvalitetu. Zato treba raditi na kvaliteti, brinuti se o proizvodu, uvijek ubacivati inovacije. U mene su redovi svaku večer po 20 metara, pa sad recite je li to trend ili nešto drugo? Kvaliteta je broj jedan, na drugom mjestu je prezentacija i naravno cijena. Uređenje lokala je iznimno bitno, meni su lokale prepoznale sve novine, od Washington posta do Deutsche Zeitunga, svugdje se piše o njima i nije to zaludu - kaže Kristović pa nam otkriva kako sljedeću godinu u Dubrovniku planira otvoriti i treći objekt iz lanca Peppino's.

- Peppino's je isključivo moj brend, hrvatska odnosno dubrovačka priča i dajem franšize po svijetu. Moji se sladoledi mogu kupiti u Sloveniji, Slovačkoj, Švedskoj, Austriji... upiti stižu non-stop – kaže ovaj Dubrovčanin pa se osvrće i na cijene kuglice sladoleda u Gradu koje se, ovisno o kojoj je slastičarnici riječ, kreću od 14 do 25 kuna.

- Ovi novi što su otvorili kod njih je kugla 20 – 25 kuna. To je pretjerano. Ne možeš ti kuglu prodavati 20 kuna. Nije vani kugla sladoleda tri eura, gdje to ima, ni u Parizu na Champs Elysees?! – zaključuje Kristović koji u svojim objektima od početka drži istu cijenu sladoleda 14 i 16 kuna.

Slastica s noga

Alisa Nenadić, vlasnica slastičarnice 'Dolce Vita', već dugo godina prisutne u Dubrovniku, iskreno kaže:

- Neka sladoleda u Gradu, neka kolega, veselim se tko god novi otvori. Drago mi je što je pojačan interes za konzumacijom sladoleda, ljudi stvarno vole tu slasticu i nije to od jučer. Sladoled je dostupan svima, svatko ima za kuglu sladoleda. To je ponuda koju uzmeš i ideš, baš 'slastica s noga'.

A ta slastica odavno je prerasla čokoladu i vaniliju, traži se nešto novo, što neobičniji spoj okusa. Publika je tu istančanih zahtjeva pa onaj tko želi raditi uvijek mora pratiti tredove, biti inovativan, smišljati nove okuse i ukrase...

- Gluten free, veganski bez mlijeka, bez šećera, s raznim dodacima, ove godine se najviše traže, kao i osvježavajući sorbet, da je što laganije. Sad je to u trendu – kaže Nenadić koja u slastičarnici ima stalne goste pa za posao ne mora strahovati. 'Nama je isto ni manje ni više posla, imamo stalne goste plus stranci koji se dogode ili ne', kaže na pitanje je li sve više slastičarnica utječe na posao. U Dolce Viti proizvode svoj sladoled dnevno, a to se, kaže, cijeni jer je freški sladoled sigurno zdraviji od industrijskog.

image
Preko uzavrelog Straduna šetnja sa sladoledom u ruci je neizbježna
Bozo Radic/Cropix

- Kako nije, recimo ujutro skuham mliječnu bazu, pasteriziram, napravim sladoled i to se pojelo taj dan. Zato je kremast, osjeti se je li napravljen danas ili je negdje čuvan i dopremljen - kaže nam dubrovačka slastičarka.

Pitate li mlađe Dubrovčane za sladoled, svi spominju 'Dubrovnik' i besplatni sladoled za djecu. Senad Hajdari, vlasnik sladoledarne na upit o naglom povećanju broja slastičarni unutar zidina, odgovara kako ni njemu nije jasno zašto baš ove godine i zašto u ovolikom broju. No, povećanje broja objekata koji nude najpoželjniju smrznutu slasticu, svakako osjete na prometu.

Čokolada i vanilija

- Normalno da se smanjio promet. Dobro je dok ima ljudi, problem će biti kad se broj gostiju smanji u rujnu, listopadu. A kad ima ljudi, ima i posla za svakoga. Da je previše sladoledarni jest, ne možemo svi preživjet'. Daj Bože da svi radimo, da se vrate prijašnje sezone, bit će sve pet, a bude li ovako ostalo, bojim se... – prognozira Hajdari i kaže kako su tu već 15 godina a sladoled je obiteljski posao još od 1968. godine. Trenutno su na 60 posto prometa iz 2019. i nada se nastavku sezone. Još dodaje kako 'ovi novi što otvaraju većinom imaju već gotove sladolede, negdje drugo su napravljeni, pa im je time i dosta lakše', za razliku od njih koji sami proizvode sladoled.

image
Trend povećane potražnje za sladoledom vidljiv je na svakom koraku
Bozo Radic/Cropix

- Nije problem vidjeti što ide pa na tome raditi, ići ukorak s vremenom. Traže se sladoledi bez glutena, veganski, dosta je alergičara pa na sve treba pripaziti. Iskreno, najviše se traže čokolada i vanilija, limun i šumsko voće, uvijek je bilo i bit će – kaže Hajdari koji je mislio spustiti cijenu svoje slastice (kugla 14 kuna) jer 'previše je sladoledarnica u Gradu'. Ipak, kaže, njihove su kugle velike, a za domaće uvijek ima popusta.

Sladoledoljupci su zasigurno došli na svoje. Izbora i okusa, kao u priči. Čokoladnih ukrasa, mrvica, rolica, prelijeva napretek. Svi se trude prezentirati što bolje i što bogatije svoj sladoled. O cjenovnim razlikama nećemo, jer svatko će tamo gdje mu odgovara po kvaliteti, izgledu, džepu... A koja je tajna u pomami za osvježavajućim kuglicama čija je baza mlijeko ili voda uz sastojke voće, arome i šećer po izboru slastičara koji nastoji stvoriti originalne okuse, teško je dokučiti. Osim što je općepoznato da sladoled, kao i hladni napitak, najbolje hladi za ljetnih vrućina.

image
Ledene kuglice spas su od ljetne žege
Bozo Radic/Cropix
Perić bez komentara

I dok se u Gradu slastičarnice otvaraju, prema medijskim napisima, dubrovački ugostitelj Stepan Perić svoj objekt s ponudom sladoleda na Stradunu prodaje ili je već prodao. Spominje se tako, sve pod navodno, iznos od dva milijuna eura, a kao mogući kupac Braslav Turčić. Ugostitelj Perić suzdržao se od komentara zbog čega, dok drugi otvaraju, on baš želi izaći iz slastičarskog biznisa. Moguće je da se vodi onom 'mala bara, puno krokodila', pa na vrijeme izlazi iz bare.

24. travanj 2024 02:01