StoryEditor
Hrvatska i svijet‘DUBROVAČKA‘ AUTOCESTA|

Protezat će se od Metkovića do Pelješkog mosta, a potom od Dola do Osojnika !

Piše Gabrijela Bijelić
22. listopada 2020. - 07:23
Trasa buduće autoceste od Ploča do DubrovnikaHrvatske autoceste
Kad će i koliko blizu autocesta do Dubrovnika? O tome se, među ostalim,  govorilo jučer u Dubrovniku na sastanku  ministra prometa Olega Butkovića sa županom Nikolom Dobroslavićem te gradonačelnicima i načelnicima općina Dubrovačko-neretvanske županije. Župan Nikola Dobroslavić pojasnio nam je kako će autocesta dalje prema jugu ići od postojećeg čvora Metković do Osojnika u dva segmenta.

image
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u Dubrovniku 
Tonči Plazibat/CROPIX


Od čvora Metković do čvora Pelješac spuštala bi se na križanje u Komarni do novog mosta. U drugom dijelu bi išla od Zaton Dola i Lisačkih Rudina do Osojnika. Za oba segmenta autoceste koja se naslanja na Pelješki most napravljena je studija izvodljivosti s kojom će se upoznati javnost, potvrdio je župan. Dodao je kako su osim Hrvatskih autocesta zaduženih za 'papirnati' dio dokumentacije, u Županiji na tom planu aktivne i Hrvatske ceste.
Rade na dokumentaciji dviju brzih cesta. Prva je u javnosti poznatija, na potezu od Zračne luke Dubrovnik do Grada Dubrovnika i spoja s Osojnikom. Druga se tiče Pelješca, a riječ je o brzoj cesti Brijesta – Perna s obilaznicom Orebića.
 

Spoj na prometnu mrežu RH


Iz Hrvatskih autocesta su nam dostavili kartu sa svim detaljima buduće cestogradnje i pojasnili detalje povezivanja dubrovačkog područja s ostatkom Hrvatske. 
- U svrhu nastavka projekta dovršetka izgradnje Jadransko-jonske autoceste u Republici Hrvatskoj, Vlada RH zadužila je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da u suradnji s društvom Hrvatske autoceste d.o.o. osigura izradu studijske dokumentacije radi ostvarivanja poveznice Projekta cestovne povezanosti s Južnom Dalmacijom na sustav mreža autocesta RH na potezu od čvora Metković do budućeg mosta Pelješac i od čvora Doli do Grada Dubrovnika. U tu svrhu je u siječnju 2020. godine sklopljen Ugovor „Izrada studijske dokumentacije povezivanja Južne Dalmacije na sustav mreže autocesta u RH na potezu od čvora Metković do budućeg mosta Pelješac i od čvora Doli do Grada Dubrovnika“ s rokom izvršenja od 9 mjeseci te su usluge sukladno projektnom zadatku dovršene – rastumačili su iz HAC-a.
image
Gradilište Pelješkog mosta
Denis Jerković/CROPIX



Dodali su kako je studijskom dokumentacijom provedena cjelovita analiza mogućnosti povezivanja Grada Dubrovnika na mrežu izgrađenih autocesta u RH, uzimajući u obzir da je u tijeku izgradnja mosta Pelješac, uključivo spojne ceste do mosta i preko Pelješca.
- Daljnja realizacija projekta znat će se po donošenju Programa građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje 2021.-2024. - otkrili su nam iz HAC-a.
 

Sporne trase brzih cesta


Za prometno povezivanje s maticom redom zauzimaju se svi kopnom 'odsječeni' gradovi i općine najjužnije županije. Povremeno, doduše, bude disonantnih tonova oko smještaja brze ceste kao dijela šireg rješenja. Tako su se iz Općine Konavle 2018. Hrvatskim cestama i projektantima iz IGH požalili zbog mogućeg rušenja obiteljskih kuća i 'ravnanju' vinograda na trasi kroz Konavle, pa je ta varijanta u međuvremenu otpala. Negodovao je i gradonačelnik Mato Franković zbog zamišljenog smještaja brze ceste ponad izvorišta Rijeke dubrovačke.

image
Brza cesta iznad izvora Omble


- U potpunosti smo svjesni potrebe izmicanja prometa poviše Grada, međutim, istovremeno ne želimo ničim ugroziti izvorište Omble i zaštićeni prirodni krajobraz Rijeke dubrovačke.
Isplativost projekta za nas, u ovom slučaju, nije valjan čimbenik, posebice ako će projekt dovesti do trajnog uništenja nečeg što smo dobili u nasljeđe kako bismo to isto prenijeli na iduće generacije. Stoga nas uopće ne interesira cijena varijantnih rješenja. Ako je skuplje rješenje ono koje će maksimalno zaštiti okoliš, onda nitko nema pravo izabrati jeftinije rješenje. Grad Dubrovnik agresiju na okoliš neće dozvoliti – poručio je lani gradonačelnik Franković.

Troškovnik za 80 kilometara
Prva Plenkovićeva Vlada je izgradnju autoceste prema Dubrovniku izvukla iz ladice početkom 2019., točno 10 godina nakon što su na Osojniku u nazočnosti tadašnjeg premijera Iva Sanadera potpisani ugovori o gradnji vrijedni 3,675 milijardi kuna bez PDV-a za dionicu Doli - Dubrovnik.
Prema tadašnjem troškovniku, 80 kilometara autoceste od Ploča do Dubrovnika stajalo bi oko 732 milijuna eura. Još aktualni smjer autoceste 'teče' od sadašnjeg čvora Karamatići do novog čvora Pelješac, odakle se spušta prema Pelješkom mostu u izgradnji, u ukupnoj duljini 20 kilometara. Promet bi dalje išao preko nove Pelješke ceste do čvora Doli i Slano, odakle bi dionica od 29,6 kilometara autoceste izbila pred Dubrovnik.
Konfiguracija terena dodatan je izazov projektantima koji su u varijanti iz 2009. zamislili 30 objekata duž trase, i to 10 vijadukata, devet tunela i osam podvožnjaka. Posebno zahtjevnom ocijenjena je gradnja prometnice od čvora Karamatići do Pelješca kroz dolinu Neretve kao zaštićeno prirodno područje. Susjedna BiH počela u međuvrmenu je počela graditi dio Vc koridora od Počitelja do granice s Crnom Gorom kroz Popovo polje.
loading...

Izdvojeno

01. studeni 2020 13:43