Hrvatska i svijetSvi se uključuju

Prekrasna priča vraća vjeru u ljude: mladić darovao kućicu zaljubljenicima u planinu i pokrenuo lanac dobrote. Javljaju se ljudi iz cijele države, poklanjaju što god mogu...

Piše dv
14. rujna 2022. - 06:48

Priče iz crne kronike ili politike dominiraju javnim prostorom i čovjek se ponekad zapita je li zaista sve tako crno i ima li i dobrih ljudi u svijetu, a naročito u našoj regiji, čije priče intenzivno živimo i pratimo, prenosi Slobodna Dalmacija.

Za one koji su imalo sumnjali u to, nedvosmislen odgovor stigao je iz Bosne i Hercegovine: Dobrote i dobrih ljudi ima, i to dosta.

Ona se ovaj put kanalizirala preko BiH fotografa Dženada Džina koji je snimao planinu Prenj te je nekoliko fotografija objavio na Facebooku.

Nakon njihove objave fotograf je u inbox dobio sljedeću poruku: "Pozdrav, ja sam Njegoš Kalajdžija i javljam ti se iz Brčkog. Gledam tvoje fotografije, gledam Prenj i zadivljen sam... Postoji li neko mjesto gdje se može staviti jedna drvena kućica, mali bivak za spavanje za otprilike četiri osobe? Ja ih pravim, izrađujem i želim jednu takvu pokloniti običnom narodu, planinarima, Gorskoj službi... Ti najbolje znaš gdje bi se mogla postaviti i prepuštam ti da odabereš lokaciju, a ja ću sve drugo što bude trebalo završiti", napisao je Njegoš Kalajdžija Dženadu Džinu, prenosi Klix.ba.

"Dobivši poruku s ovakvim sadržajem na trenutak sam zastao i razmišljao o tome koliko ima dobrih ljudi na ovom svijetu, koliko dobrih ljudi u našoj državi koji šute i rade dobre i pozitivne stvari i koliko sam sretan što takve ljude privlači moj rad i što mi se takvi ljudi javljaju. Pozvao sam Njegoša da sa svojim prijateljima bude moj gost na Prenju. Nakon nekoliko mjeseci smo se upoznali i tako je naše druženje počelo. Njegoš je mlad momak sa svojih dvadeset i kusur godina, momak koji zrači pozitivnom energijom", komentirao je Džino, piše Klix.ba.

Općina se odmah uključila

Fotograf je odlučio pokušati postaviti kućicu u dolini Tisovici jer je ona u 90 posto slučajeva polazna točka njegovih planinarskih tura. Ali za to mu je trebala dozvola gradskih vlasti Konjica kojima Tisovica administrativno pripada.

"Na internetu sam našao broj i povezali su me sa sekretaricom gradonačelnika Osmana Ćatića. Upitao sam postoji li mogućnost da me gradonačelnik primi? Ljubazna gospođa je kazala da mora dogovoriti termin. Prošlo je samo sat vremena kad me sekretarica upitala odgovara li mi da me gradonačelnik primi odmah sutra. Rado sam prihvatio i već ujutro pošao u Konjic. Pozvao sam i mog druga Almira Karkelju, načelnika stanice Gorske službe spašavanja "Prenj" - Konjic da mi se pridruži. Gradonačelniku i suradnicima ispričao sam priču i plan. Ostali su iznenađeni. S obzirom na to da je objekt drveni i montažni, gradonačelnik Ćatić je obećao da će sve biti završeno i da je oduševljen našom pričom i rekao da kažem Njegošu da napravi specifikaciju grubog materijala koji se može kupiti u Konjicu da barem to ne vozi iz dalekog Brčkog, također i prijevoz iz Konjica da je osiguran. Odlučili smo u priču uključiti momke i djevojke iz GSS Prenj - Konjic koji će pomoći prilikom pravljenja bivka", rekao je poznati fotograf za Klix.ba.

Kao rezultat zajedničke akcije dobrote nastala je "Divova kuća", nazvana prema stihu Vladimira Nazora, bivak s terasom i otvorenim pogledom na neke od najljepših vrhova Prenja. "Zajednički smo odlučili da se o bivku u budućnosti brinu i njime raspolažu momci i djevojke GSS Prenj Konjic kojima će svakako kao i svim planinarima biti od velike koristi. Volim Vas ljudi", poručio je Džino na Facebooku.

Dobrotu je teško zaustaviti

"Natjerao si mi suze u oči s ovom prelijepom iznenađujućom pričom. Konačno neka lijepa vijest iz meni predrage BiH!!! U tvojoj priči sve je zadivljujuće - i inicijativa i brzi odaziv općine i udružena akcija i rezultat. Strašno bih volio da se ovakve priče počnu događati širom jedinstvene BiH", "Ima nade još za ovaj svijet, neka je dobrih ljudi, bravo za sve koji su sudjelovali jer kad se male ruke slože, sve se može", "Predivna priča, skoro kao bajka, vraća vjeru u ljude i dobrotu", dio je emotivnih reakcija na uspješno izvedenu akciju protkanu dobrotom, prenosi Klix.ba.

Kako to zna biti, lanac dobrote se ne može prekinuti nego se nastavlja.

Naime, fotografu Dženadu Džini javili su se i oni koji žele sudjelovati u opremanju kućice.

"Za ovu ljepoticu trebaju i lijepe drvene klupe i stol. Ovo vam je poklon od ‘Prerada drveta‘ - Olovo". "Firma ‘Moj San‘ želi vam donirati madrace za kućicu, samo nam trebaju dimenzije". I tako su stigli stol i klupa, na što je Džino napisao: "Što da kažemo osim da zajedno možemo sve! Ponosan".

Uslijedili su i drugi komentari: "Jedna kap vode slabo što može uraditi, ali kad se udruži s drugim kapima, i vodopad naprave", "Svaka čast! Još samo da se svi ujedinimo u inicijativi za proglašenje Prenja i okolnih planina Nacionalnim parkom, kako bi mu pružili adekvatnu zaštitu, ali i promociju", "I to je Bosna i Hercegovina", "Dobrota je nepobjediva", dio je komentara, prenosi Klix.ba.

Dakle, dobrota jednog čovjeka koji je dobrohotnom entuzijastu donirao kućicu, potaknula je i općinare i građane, pa druge donatore i donijela korist zajednici, ali ispunila zadovoljstvom sve koji su sudjelovali i to pratili. Po svemu sudeći ne bi trebalo predugo čekati da se slična akcija provede na nekom drugom mjestu.