StoryEditor
Hrvatska i svijet‘POSAO STOLJEĆA‘|

Mljećani nude Dubrovčanima udjele u komunalnim tvrtkama, a načenik Đivo Market poručuje: Uvijek je plač ‘nema se novaca‘, sad ćemo sve riješiti!

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
16. prosinca 2020. - 07:28
IlustracijaDubrovački vjesnik
Prvi put od rasformiranja nekadašnje Općine Dubrovnik, na sjednicu Gradskog vijeća Grada Dubrovnika stiže 'Prijedlog zaključka o prihvaćanju teksta Predugovora o prijenosu poslovnih udjela' gradskih komunalnih tvrtki na Grad Dubrovnik. Prijenos poslovnih udjela predlaže Općina Mljet, koja ima oko 1 posto udjela u tvrtkama Libertas, Boninovo, Čistoća, Vodovod, Vrtlar i Sanitat. Općina Mljet tako bi prestala biti suvlasnikom ovih gradskih poduzeća, o čemu će se očitovati Gradsko vijeće u četvrtak.
 

Kupit ćemo svoje autobuse


Zašto se Općina odlučila na ovakav potez, pojašnjava nam načelnik Đivo Market: - Na dubrovačko Gradsko vijeće u četvrtak ide naš predugovor s njima. Znači, mi smo načelni dogovor s Gradom Dubrovnikom postigli već prije godinu i pol dana. Prvenstveno smo krenuli u tu proceduru jer je naša jedina poveznica sa svim tim gradskim poduzećima tvrtka Libertas koja je obavljala javni otočni prijevoz na Mljetu. Oni su već prije godinu i pol dana stvarali velike gubitke jer je jako teško imati takvu dislokaciju na otoku. Išli smo u tom smjeru da taj 'mrtvi' kapital, te naše udjele koji su minorni – oko 1 posto u gradskim poduzećima – oplemenimo. Grad Dubrovnik tako može skinuti teret sufinanciranja Libertasa na našem otoku, te kupiti sve naše udjele u drugim gradskim poduzećima, što bi se Gradu dugoročno isplatilo, a mi bismo dobili neka sredstva s kojima bi mogli ići dalje – kaže Market pa dodaje da se radi o nekih 4.400.000 kuna nominalne vrijednosti.

image
Đivo Market, načelnik Mljeta
Dubrovački vjesnik


- Od tih novaca mogli bismo kupiti svoja vozila. Trenutno smo išli na obavljanje javnog otočnog prijevoza s našim komunalnim poduzećem s tim starim autobusima, a narednu godinu, 2021., odradit će nam Autotrans. Kroz to vrijeme ćemo se pripremiti za preuzimanje javnog otočnog prijevoza kroz naše komunalno društvo, koje će imati vlastita prijevozna sredstva – rekao je Đivo Market. - No, kako je vrijeme krize, i sve je išlo malo drugačije nego smo planirali, a Grad Dubrovnik i njegov proračun više nisu onakvi kakvi su bili, nećemo sada potpisivati ugovor, nego idemo s tim džentlmenskim predugovorom i ono što smo dogovorili stavit ćemo na papir, pa će se sve skupa realizirati i isplata dogoditi kad budu bolja vremena. Jedino što se dogodilo, jest da smo izašli u susret Libertasu i preuzeli naš javni prijevoz u režiji i na račun Općine Mljet, tako da smo Libertas rasteretili tih nameta koji smo njima jako bitni jer su ionako u problemima – pojasnio je mljetski načelnik.


Vodovod nam ne osigurava vodu


Općina Mljet prodaje svoje udjele u svim gradskim tvrtkama jer od većine nema nikakve koristi. Primjerice, dubrovački vodovod i njihov vodovod koji je u izgradnji nemaju nikakvih dodirnih točaka, naglašava Market. - Mi smo naslonjeni na N-P-K-L, tako da dubrovački vodovod nas s ničim ne spaja i to nema smisla. To je ostalo tako još od bivše Općine Dubrovnik, kad smo svi bili jedna općina – pojašnjava načelnik Općine Mljet. - Nema smisla da smo tu neki suvlasnici i sudjelujemo na skupštinama kad se to nas ne tiče. Isto tako je i s Vrtlarom, Boninovom i Sanitatom, povezani smo jedino s deponijem Čistoće, Grabovicom, na koju se baca i naše smeće. Ali to plaćamo, tako da i nismo suvlasnici, imali bismo taj isti ugovor s Čistoćom.

image
.
Dubrovački vjesnik


- Postigli smo ovakav dogovor s gradonačelnikom Dubrovnika Matom Frankovićem i svim pojedinačnim poduzećima i sva je procedura odrađena što se tiče te kupoprodaje, ali samo sklapanje ugovora i plaćanje će se dogoditi kad se dogodi, to danas ne možemo očekivati. Na žalost! – naglašava naš sugovornik. - Dva autobusa Libertasa smo otkupili, to nam je bio poticaj da uopće krenemo u samostalni prijevoz. Autotrans već radi prijevoz školske djece, Libertas je prije dvije godine izgubio tu koncesiju i zbog toga su i nastali problemi. Prijevoz će biti nešto skuplji, ali oni već imaju autobuse i vozače na otoku, što olakšava stvar, i mislim da ćemo korektno surađivati kroz ovo razdoblje dok se mi bolje ne ekipiramo. Ljudi ne plaćaju skuplji prijevoz, javni otočni prijevoz košta kao i prije, a studenti, đaci i umirovljenici voze se mukte. Sve je to korak naprijed, a ne nazad – slikovito opisuje Market.

- Prijedlogom prodaje naših udjela našli smo kompromisno rješenje. Grad Dubrovnik ima tu ogromnu računicu jer bi taj novac, koji bi nam platili, potrošio u nekoliko godina na subvenciju Libertasa. Tako da je njima ovo itekakva računica, a i nama, da taj problem više rasputimo. Uvijek je plač 'nema se novaca', na Mljetu su veliki troškovi, a evo, ovako ćemo sve riješiti i svatko će se povući na svoje – zaključio je Đivo Market.

 

Linija sa pola milijuna kuna gubitka


Na Gradsko vijeće u četvrtak upućuje se na raspravu i usvajanje prijedlog Zaključka o prihvaćanju teksta Predugovora o prijenosu poslovnih udjela s Općinom Mljet. Izvjestitelj u ovom predmetu bit će gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković. Naime, Općina Mljet obratila se Grad u Dubrovniku dopisima 5. ožujka 2020. godine kojima u bitnom obavještava nositelje poslovnih udjela u društvima Vrtlar d.o.o. Dubrovnik, Vodovod Dubrovnik d.o.o., Libertas Dubrovnik d.o.o., Boninovo d.o.o., Sanitat Dubrovnik d.o.o., Čistoća d.o.o. o namjeri istupanja iz Društava prodajom pripadajućih poslovnih udjela.

Općina Mljet o navedenoj namjeri obavijestila je i direktore Društava, tražeći suglasnost nadležnih tijela Društava za prodaju poslovnih udjela te ponudila prodaju svojih poslovnih udjela svim nositeljima poslovnih udjela temeljem prava prvokupa. Nadalje, Općina Mljet zahtijevala je od nositelja poslovnih udjela očitovanje o iznesenoj ponudi u roku od 30 dana. Grad Dubrovnik očitovao se na dostavljene ponude Općini Mljet dopisima 25. ožujka 2020. godine u kojima u bitnom navodi kako je Grad Dubrovnik zainteresiran za kupnju ponuđenih poslovnih udjela, ali s obzirom na trenutnu izvanrednu situaciju uzrokovanu pandemijom virusa COVID-19, kupnja se odgađa do stabiliziranja novonastale situacije.

image
.
NP Mljet


A evo i odgovora na naš upit iz službe za odnose s javnošću Grada Dubrovnika: - Grad Dubrovnik je u suradnji s Općinom Mljet donio odluku da Libertas Dubrovnik više neće obavljati uslugu prijevoza putnika na otoku Mljetu, nego će navedenu liniju preuzeti komunalno društvo u vlasništvu Općine. Navedena linija je tvrtki Libertas predstavljala stalni godišnji gubitak od 500 tisuća kuna. - Osim navedenog, s načelnikom Općine Mljet postignut je i dogovor o izlasku Općine iz vlasničke strukture svih komunalnih društava čiji je većinski vlasnik Grad Dubrovnik, a Općina, kao manjinski vlasnik, nema interesa zadržati vlasnički udio u istima s obzirom da navedena društva ne provode komunalnu djelatnost na području Općine - istaknuli su iz Grada uoči sjednice.

Izdvojeno

28. siječanj 2021 03:21