StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetPREDIZBORNA KAMPANJA|

Evo koliko političari s krajnjeg hrvatskog juga planiraju potrošiti na reklamiranje uoči lokalnih izbora u svibnju

Piše Silvia Rudinović
26. veljače 2021. - 18:34

Izborni kandidati najmanje vole kad ih pitate koliko troše na predizbornu kampanju. Na to pitanje većina kandidata i lista u Dubrovačko-neretvanskoj županiji kaže još uvijek nema razrađen proračun, još je, kažu, rano, ali svi uglas tvrde kako će to biti skromni iznosi. U skladu s vremenom u kojem živimo.

Međutim, neslužbena kampanja, ako ne već i prije, na jugu Hrvatske počela je dolaskom premijera Andreja Plenkovića. Na Pelješki most, lajtmotiv svake kampanje.

Zasad se zna da je jedan potencijalni kandidat za župana već uložio novac u kampanju. Maro Hajdarhodžić, poduzetnik i ugostitelj koji je lani branio svoj projekt na Peskariji, uložio je 199 kuna u lego kockice koje je htio darovati Plenkoviću na otvaranju Studentskog doma u Dubrovniku. Pritom je dobio golemu medijsku pažnju, iako se još ne zna hoće li uspjeti prikupiti potrebne potpise za kandidaturu. Pitanje je želi li Hajdarhodžić od ovih izbora išta više od provokacije.

image
"Legići su moja najveća investicija u ovoj kampanji", kaže Maro Hajdarhodžić
Bruno Lucić

- Legići su moja najveća investicija u ovoj kampanji – kaže Hajdarhodžić. Kako namjerava voditi kampanju: „Vrlo jednostavno, lajat ću okolo kad nam god netko dođe! Neću ulagati u jumbo plakate, okrećem se Facebooku, Instagramu, društvenim mrežama,… Istina, dobar dio starijih osoba i HDZ-ovih birača nije na društvenim mrežama“, kaže Hajdarhodžić pa dodaje kako se ne može obraniti od ponuda za donacije.

Bivši gradonačelnik, Andro Vlahušić vraća se u utrku nakon isteka rehabilitacijskog roka od osuđujuće presude za zlouporabu položaja i ovlasti.

image
"Slikom nećeš pobijediti ni dobiti izbore", poruka je Andra Vlahušića aktualnom gradonačelniku
Cropix

- Nezavisna smo lista i potrošit ćemo koliko sami prikupimo. Koliko će to biti, nemam pojma. Kampanja će biti umjerena, digitalna, pisma, bez jumbo plakata i velikih troškova – kaže Vlahušić. Donosi li Nataša Gabričević, kandidatkinja za njegovu zamjenicu, u dotu HNS-ov novac: „Donosi sebe, imenom i prezimenom, a ne znam da ima financijsku dotu“.

Vlahušiću ne treba PR agencija, više voli biti sam svoj majstor u odnosima s javnošću. Tvrdi kako mu agencijske usluge nikad nisu bile potrebne, od 1992. godine, od izbora za Sabor, do danas. Hvali se s osam tisuća pratitelja na FB profilu, u koroni je imao, tvrdi, i po 19 tisuća pregleda tekstova koje je tamo objavljivao.

- Dubrovnik ima gomilu portala, a tko ima što reći, ima priliku jer su izbori u iduća tri mjeseca najvažnija stvar. Slikom nećeš pobijediti ni dobiti izbore – komentira Vlahušić.

Iz HNS-a, pak, kažu kako još nemaju definiran način izlaska na izbore i eventualne koalicije, pa samim tim ni definiranu kampanju i troškove.

- Za slučaj izlaska u koaliciji, troškovi se dijele među koalicijskim partnerima. Sama kampanja i troškovi kampanje će u ovoj godini zasigurno biti skromni, a točni iznosi će biti poznati u financijskim izvješćima sukladno zakonu – poručuju iz HNS-a.

Nikša Sentić, voditelj izbornog stožera HDZ Dubrovačko-neretvanske županije, također kaže kako u ovom trenutku nemaju točne iznose i da će oni biti u zakonom propisanim granicama na razini prethodnih kampanja, „a posebno vodeći računa o ekonomskim uvjetima u našoj županiji uvjetovanim pandemijom koronavirusa“. Trenutačno nemaju ni angažiranu marketinšku agenciju.

image
Iz županijskog HDZ-a kažu da će troškovi biti na razini prethodnih kampanja, vodeći računa o ekonomskim uvjetima
Bozo Radic/Cropix

MOST, dubrovački ogranak HDZ-a, SDP ni DDS Pera Vićana, nisu ni toliko odgovorili na upit o troškovima u kampanji.

Jedina stranka koja javno iznosi brojku je Srđ je grad.

- Kampanju za lokalne izbore u svibnju 2021. godine planiramo, kao i dosadašnje, voditi sa skromnim sredstvima u usporedbi sa sredstvima kojima raspolažu ostale političke stranke. Izvori su donacije građana i članova stranke. Ukupni iznos koji planiramo prikupiti u kampanji za Gradsko vijeće i Županijsku skupštinu, kao i za kandidature naših kandidata za gradonačelnika i župana i njihove zamjenike, planirani su na iznos od oko 60 tisuća kuna – odgovara Mariela Marković, koordinatorica stranke.

image
Đuro Capor gradonačelnički je kandidat Srđ je grad
Cropix

Na posljednjim predsjedničkim izborima, kandidati su prvi put bili dužni odvojeno prikazati troškove kampanje za oglašavanja društvenim mrežama. Taj se otvoreni kanal komunikacije pokazao vrlo vrijednim u izborima za Europski parlament.

- Iako društvenim mrežama posvećujemo posebnu pažnju, izravni troškovi kampanja na društvenim mrežama činit će 15 posto troškova kampanje. Razlog tome je respektabilna mreža podržavatelja na ovim medijima koji razumiju promjenu koju donosi Srđ je Grad svojim idejama i pristupom politici. Za osmišljavanje kampanje nismo osigurali niti jednu agenciju. Začudili biste se spoznajom koliki kreativni kapacitet posjeduje naš grad i mladi ljudi koji su svoja znanja i vještine spremni podijeliti u našoj priči. Nas osobito veseli što su nas prepoznali i pridružili nam se u kreiranju ležerne kampanje s ozbiljnim porukama – kaže Marković.

24. travanj 2024 16:32