StoryEditor
AutomobilizamPRVENSTVO HRVATSKE |

TEHNIČARI ZA VOLANOM POLOŽILI JEDANAEST ISPITA NA POLIGONU LUKE GRUŽ Nagrada Ragusa Racinga vratila u život Prvenstvo Hrvatske u OSV-u!

Piše Tonči Vlašić
31. svibnja 2021. - 19:13
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa RacingaTonči Vlašić

Na legendarnom Gagarinu, (malo)nogometnom igralištu na Ilijinoj Glavici, održala su se posljednja natjecanja u ocjensko spretnosnim vožnjama u Dubrovniku. Bilo je to prije 20 i 'kusur' godina. Tonko Muhoberac, veteran Ragusa Racinga, sjeća se kako se u Splitu znalo okupiti sto i dvadeset vozača na OSV-u. Nažalost, u zadnje vrijeme ni u Splitu, kao ni u cijeloj Hrvatskoj, nije bilo natjecanja u baznoj, tehničkoj disciplini auto sporta. Bode u oči podatak kako je zadnje prvenstvo Hrvatske u OSV-a održano 2018. godine.

Srećom, 'čudni ljudi žive tu', tako je kad je u pitanju dubrovački automobilizam. Auto klub Ragusa Racing je sve pokrenula, sve podigla na noge, te je nakon više od dva desetljeća u Dubrovniku održano jedno takvo natjecanje, točnije dva, i oba su se bodovala za prvenstvo Hrvatske, ali i prvenstvo regije Jug.

Ispalo je daleko bolje nego smo priželjkivali – naglasio je Dragan Serdan, prvi čovjek organizacije Nagrade Ragusa Racinga. U najavi auto vikenda je istaknuo: Želja je vratiti ovu disciplinu u život.

Prije tri godine znalo je nastupiti dvadesetak vozača na jednoj stanici prvenstva. Ne više. U Gružu ih je sad nastupilo duplo više. Stigli su iz cijele Hrvatske. Šest ispita su imali u subotu, a pet u nedjelju. Uoči svakog su šetali po poligonu sa zadatkom u ruci, te gledali što i kako treba napraviti kad poslije sjednu u svoj automobil, te dobiju znak za start.

Čekali su ih ispiti ubrzanja s ili bez kočenja, slalom vožnje, ulasci i izlasci iz 'garaže', slalom između čunjeva gdje razmak nije smio biti manji od 9 metara, gdje širina vrata od 'garaže' nije smjela biti manja od 3 metra, imali su 'plitku' i 'duboku' garažu, znali su se vrtjeti oko čunja za 180 ili 360 stupnjeva, bila je tu i 'mišolovka' (ulazak i izlazak iz kvadrata 12 puta 12 metara s 'vratima' širine 3 metra...)...

Parkirati auto u 'garažu', a ne 'izbiti' zadnji čunj, značilo je kako zadatak nije izvršen, ostale čunjeve pak nisu smjeli dirati jer ih je također čekala kazna. 'Penali' su bili sekunde, koje bi se 'prišile' na vrijeme prolaska kroz cilj. 

Uglavnom, Dubrovnik je zahvaljujući OSV-u nakon više od godinu i pol dana bio domaćin jednog auto natjecanja. Zadnje je bilo krajem 2019. godine – Međunarodna brdska utrka Nagrada Dubrovnika Memorijal 'Željko Đuratović'.

image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić

Znate li kako je završilo posljednje prvenstvo Hrvatske u OSV-a? Bilo je to 2018. godine. Prvak je bio danas, nažalost, pokojni Krešo Merlić čiji je život tragično završen na zagrebačkim ulicama. Pokojni Krešo je bio treća generacija Merlića, uspješnih vozača. Vozili su Krešov otac i djed, a stopama svog pranona, nona i oca krenuo je i Dario Merlić, koji je osvojio subotnje, prvo natjecanje u Luci Gruž. Bio je neočekivano najbolji u ukupnom poretku, naravno, svojoj klasi, te očekivano u konkurenciji juniora.

image
Dario Merlić (Zanatlija)
Tonči Vlašić

Juraj Popović je godinama bio desna ruka legendarnog Dubravka Čikora, koji nas je nakon kratke i teške bolesti napustio krajem ožujka. Popović je bio prvi put u svojoj karijeri u ulozi direktora utrke. Plus, pomogli su, istaknuo je to prvi čovjek organizacije, Dragan Serden, suci iz svih klubova naše županije. Naravno, svi članovi Auto kluba Ragusa Racinga su bili u pogonu, te je vikend u Luci Gruž zaslužio samo pohvale.

image
Juraj Popović
Tonči Vlašić

Nedjeljnu je utrku pak osvojio za mnoge prvi favorit prvenstva, Hrvoje Čižmek, dok je Dario Merlić tad bio treći. Domaćina natjecanja posebno je u subotu razveselio njegov veteran Dragan Velašević, koji je bio treći u ukupnom poretku te pobjednik klase, kao i pogled na ukupni poredak klubova. Ragusa Racing je oba bodovna natjecanja zaključila na visokom četvrtom mjestu. I poredak prva tri je u obje utrke bio isti. Dugo Selo, klub Hrvoja Čižmeka, očito je bez konkurencije ove godine za naslov klupskog prvaka, Zanatlija za koju vozi Dario Merkić je bila druga, a Flay with Kolman treći. Velašević je drugog dana bio deveti ukupno, a oba dana deseti Đivo Franić (Dubrovnik Racing), koji je zadnji put na natjecanju u ocjensko spretnosnim vožnjama nastupio na legendarnom Gagarinu, dakle, prije više od 20 godina.

image
Dragan Velašević (Ragusa Racing)
Tonči Vlašić
image
Đivo Franić (Dubrovnik Racing)
Tonči Vlašić

Svi se slažu, užitak je bio pratiti umijeće vozača na ukupno jedanaest 'staza', na poligonu, istaknuto je, duplo većem od onih na kojima se unatrag tri godine odlučivalo o prvaku Hrvatske. Naime, Nagrada Ragusa Racinga 2021. u ocjensko spretnosnim  vožnjama 'okupirala' je u Luci Gruž 5600 kvadrata.

Treća stanica prvenstva Hrvatske je Zagreb, a zadnja dva natjecanja, četvrto i peto, održat će se krajem godine u Konavlima. Dubrovački vikend je uspio. Zadatak je ispunjen. Na baš lijep način ponovno je krenulo Prvenstvo Hrvatske u ocjensko spretnosnim vožnjama!

image
Ocjensko spretnosne vožnje u Luci Gruž – Nagrada Ragusa Racinga
Tonči Vlašić
17. lipanj 2021 15:08