StoryEditorOCM
AutomobilizamKARTING, PA PEUGEOT 106 |

IVAN PETRUŠIĆ, VOZAČ ŽUPE DUBROVAČKE IZ SUSTJEPANA ‘Nitko me nije nagovorio, a kad sam probao, nitko me više nije mogao zaustaviti...‘

Piše Tonči Vlašić
3. kolovoza 2020. - 16:42
Njegov je Peugeot 106, i za njega ne postoji drugi auto.

- Nema boljeg – reći će Ivan Petrušić iz Sustjepana, 23-godišnji član Auto kluba Župa dubrovačka, koji je prije više od dvije godine krenuo voziti utrke državnog prvenstva.

- Počeo sam u starom Peugeotu 106. Prvi nastup sam imao na brdskoj utrci u Skradinu. Kad se taj prvi auto slomio, nabavio sam novi. Naravno, opet Peugeot 106. Meni je Skradin najdraže brdo. Nema bolje staze, utrke. Mnogi kažu kako je i njima Skradin najdraža brdska utrka, a taj svoj debi pamtim...

Po uspjehu?

- Uspjeh je bio završiti utrku, a to sam uspio. Iskreno, pamtim je jer sam se okrenuo na stazi već u prvom zavoju. Sjećam se i kako mi je curilo gorivo. Ali, najvažnije, stigao sam do cilja.

Marijo Barović zna sve rezultate svih u klubu. Tako i Ivanove.

- Bio je u toj utrci treći u klasi unatoč tome što se zavrtio na stazi u prvom zavoju, te što je imao problem s autom. Četiri auta su bila u njegovoj klasi – govori najuspješniji vozač i čelnik Župe dubrovačke. Nalazeći podatke, rezultate, Barović podsjeća kako je Ivan prvo nastupao u kartingu.

image
Ivan Petrušić (Župa dubrovačka) na međunarodnoj brdskoj utrci 20. Nagrada Dubrovnika - memorijal 'Željko Đuratović' 2019. godine foto: Tonči Vlašić


- Pratio sam utrke, nastupe naših vozača, i odlučio probat. Nitko me nije nagovorio da vozim, a kad sam probao, nitko me više nije mogao zaustaviti da ne vozim - priča Ivan.

Prva investicija je bila kupnja kartinga.

- Platio sam ga 2000 eura. Uzeo sam polovni, ne novi. Sam sam ga sredio, spremio te s njim otišao u Baniće na utrku. Dvije godine sam nastupao na natjecanjima regije jug u kartingu. Vozio osim u Banićima još u Trogiru, Omišu, Šibeniku... Bio sam uvijek među dva najbolja, jednu utrku prvi, drugu utrku drugi u našoj regiji. Novaca za vozit državno prvenstvo u kartingu nije bilo – prisjeća se svojih početaka.

Od prvog dana brani boje kluba iz susjedne općine, a nakon dvije godine natjecanja u kartingu u regiji jug, kupio je Peugeota 106 te krenuo u utrku za bodovima u prvenstvu Hrvatske na brdskim i kružnim utrkama.

- Krug mi je sto puta draži. Vozi se daleko više, dok se na brdu puno čeka na nastup. Eto, na Skradinu na prvoj brdskoj utrci sezone imao sam dvije vožnje, zbroj vremena 4 minuta i 20, a neki dan na Grobniku voziš kvalifikacije 20-ak minuta, zatim utrku 20-ak minuta, i tako dva dana. Naravno, viša košta krug nego brdo. Troškovi su veći. Evo sad sam na Grobniku potrošio dvije prednje gume. Trebalo ih je promijeniti.

Prvi put je na Grobniku vozio 2018. godine.

- Nije bilo dobro taj put. U prvoj bodovnoj utrci mi je pukla sajla, te ništa od plasmana, a i u drugoj bodovnoj utrci sam ostao bez plasmana. Tad mi je 'crko' auto.

Drugi dolazak na Grobniku je bio uspješniji.

- Pobijedio sam u klasi. Te 2019. sam bio na krugu prvi u klasi, a peti u ukupnom poretku sezone u grupi 1. Sad nakon prve dvije bodovne utrke prvenstva Hrvatske na krugu 2020. godine, obje su održane na Grobniku, prvi u klasi, a drugi u grupi iza Frane Jukića, koji vozi za Makarsku, a koji je branitelj naslova u grupi 1. Jukić je u jačoj klasi, ima jači auto. U jednoj utrci sam imao priliku biti prvi u grupi, dobiti Jukića, ali bila je gužva, te sam morao kočiti u zadnjem krugu i prilika je izgubljena. U drugoj vožnji sam udaren, izguran sam sa staze, te sam pao na zadnje mjesto, ali sam se uspio vratiti na drugo mjesto.

image
Ivan Petrušić (Župa dubrovačka) uoči starta na Malačkoj 2020. godinefoto: Tonči Vlašić

image
Ivan Petrušić (Župa dubrovačka) na međunarodnoj brdskoj utrci 14. Nagrada grada Skradina 2020. godine foto: Tonči Vlašić

image
Ivan Petrušić (Župa dubrovačka) na međunarodnoj brdskoj utrci 20. Nagrada Dubrovnika - memorijal 'Željko Đuratović' 2019. godine foto: Tonči Vlašić


Uspoređivao je potom vremena, koja je ostvario u Skradinu na brdskoj utrci.

- Prve godine sam imao zbroj dvije vožnje 4:33, a ove godine 4:20. Stoji, danas je moj auto ipak malo, malo bolji nego je bio 2018. godine kad sam prvi put vozio u Skradinu, i te godine sam imao poteškoća u prvoj vožnji, ali 13 sekundi ove godine bolje vrijeme u zbroju dvije vožnje u odnosu na 2018. godinu je dobar, baš dobar rezultat. Zatim, imao sam sad na Grobniku najbrži krug u klasi. Na treningu sam vozio 1:54. Nije ni to loše. Ja s Peugeotom 106 vozim u konkurenciji auta do 1400 grupa N.

Najveći uspjeh ostvario je prošle sezone kad je s klubom osvojio naslov klupskog prvaka Hrvatske na brdu, a u prvenstvu Hrvatske na kružnim stazama bio doprvak.

- Pamtit ću svakako utrku u Cazinu 2019. kad smo bili odlični, kad smo pretekli Dubrovnik Racing, preuzeli od njega vodstvo, te tu prednost uspjeli zadržati do kraja sezone. Zatim slavlje s navijačima nakon zadnje utrke sezone na stazi Komolac - Brgat. Bilo je baš super.

Sezona, koja je u tijeku, skraćena je. Trebalo bi se voziti šest brdskih utrka (dvije su održane), te još dvije stanice kruga (prva od tri je završena).

- Volio bih odraditi sezonu i na krugu i na brdu do kraja, nastupiti na svim utrkama. Ostvariti s klubom i pojedinačno što bolji plasman. Hoću li uspjeti, ovisit će i o financijama. Situacija, to svatko zna, nije dobra. Zatim, loša epidemiološka situacija u Bosni i Hercegovini dovela je do toga da druga stanica prvenstva Hrvatske na kružnim stazama neće biti na stazi u Banja Luci, već bi se iduće dvije bodovne utrke trebale voziti u Slovačkoj krajem ovog mjeseca. Želja mi je poći u Slovačku, voziti na Slovakia ringu, poznatoj stazi. Hoću li uspjeti, vidjet ćemo – reći će Petrušić, trenutno sedmi u grupi N i treći u klasi prvenstva Hrvatske na brdskim stazama, a na krugu drugi u borbi za naslov prvaka u grupi 1 te vodeći u klasi. 

image
Ivan Petrušić (Župa dubrovačka) foto: Tonči Vlašić
18. travanj 2024 09:17