
Nakon nekoliko nedavnih posrtaja, narativnih i financijskih nadasve, činilo se da ekranizacijama stripova o super junacima zalazi sunce, no aktualni Marvelovi ‘Thunderbolts‘ zazivaju novo svitanje. Je li aktualni filmski naslov tek izdvojeni pokušaj reanimacije žanra koji se posljednjih godina iscijedio do neprepoznatljivosti ili najava novog zamaha, pokazat će nastavak sezone, no neki pomaci se očito događaju.
Prvenstveno kod tretmana glavnih junaka koji polako gube aureolu uzvišenosti, nepogrešivosti, moralne čistoće i nepobjedivosti. Dobrota je dosadna, kao da poručuju autori 36. ekranizacije Marvelovog strip univerzuma. Thunderbolti inače spadaju među slabije poznate (anti)heroje slavne američke franšize, čak i zagriženi fanovi nisu načisto oko identiteta ove ekipe izbavitelja svijeta i šire okolice.
Prva asocijacija, prirodno, vuče prema Avengers, što se u filmu neuvijeno i duhovito sugerira. Na sreću, nisu pretjerano naglašeni i drugi zamorni podsjetnici na prošle Marvelove uratke i likove čije ‘prelijevanje‘ iz porjekta u projekt pridonosi općoj konfuziji.
Nova balica u svakom slučaju ima potencijala. Ne pate od pretencioznosti, ne zaziru od autoironije i prilično su svjesni vlastitih ograničenja. Ulogom istrenirane ubojice Yelene Belove, mlada Florence Pugh duboko je zagazila na teritorij akcijskog ZF: iz ‘Dine‘ poznata kao oštroumna princeza Irulan, britanska glumica ovdje otkriva novi sloj magnetizma i nameće se kao predvodnica. Pri tome joj pomažu scenaristi, darežljivi prema njezinoj junakinji o kojoj doznamo točno onoliko koliko treba, bez pretjerivanja zbunjujućim flash backovima i lamentacijama o prošlosti.
Ugodno iznenađenje je ponovno ukazanje veteranke Julije Louis- Dreyfus, nezaboravne Elaine iz ‘Seinfelda‘, ovdje u ulozi manipulativne direktorice CIA-e Valentine Allegre de Fontaine, jednog od slojevitijih likova u filmu. Ostatak ad hoc okupljenog udarnog tima novih Osvetnika suočava se s problemom koji muči većinu pripadnika Marvelovog panteona.
Neke tek upoznavamo (Wyatt Russell kao još jedan Kapetan Amerika), neki su nam odnekle poznati ali ih ne uspijevamo smjestiti u točan kalup (Sebastian Stan kao kongresmen Bucky Barnes), a neki su između akcijskih scena prekratko prisutni da bi se bolje profilirali (Olga Kurylenko kao spretna operativka Antonia Derykov).
Lewis Pullman se u višestrukoj roli Boba/Sentryja poprilično muči s ambivalentnošću svog junaka. Kao dobričina nerijetko se doima pogubljeno, toliko da njegova preobrazba u zlikovca koji ljude pretvara u sjene djeluje neuvjerljivo. Bradonja David Harbour kao bivši sovjetski ratnik Red Guardian previše baca na lakrdijaša da bi se uspio nametnuti za Yeleninu očinsku figuru kako je to nalagao odnos naznačen u ‘Crnoj udovici‘.
Unatoč neujednačenosti ansambla, ‘Thunderbolts‘ pokazuju kako i stripovske B momčadi mogu suvereno utrčati na teren Marvelove Lige prvaka. Jake Schreier, američki redatelj skromnog opusa (Robot&Frank, Govedina) hrabro se uhvatio ukoštac s ovim visokobudžetnim izazovom i isporučio jedan od zabavnijih filmova iz serijala koji zbog učestalosti prikazivanja i brojnosti naslova već dulje stagnira.
Nezahvalno je prognozirati hoće li biti novog nastavka, no već sad se može reći da novi ‘luzeri‘ kotiraju bolje od starijih ‘elitista‘ kakvi su, primjerice, bili ušminkani ‘Eternals‘ ili nepodnošljivo naporna ‘Kapetanica Marvel‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....