StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA |

PAULOVO POSLJEDNJE PUTOVANJE Francuski ZF o astronautu koji spašava svijet nije raskošan, ali ni površan kao mnogi hollywoodski blockbusteri

Piše Gabrijela Bijelić
9. srpnja 2021. - 15:40

Američke filmaše koji raspolažu višemilijunskim budžetima mali znanstvenofantastični film 'Paulovo posljednje putovanje' ('The last journey of Paul W.R. ') francuskog redatelja Romaina Quirota sigurno tjera na nadmoćni podsmijeh. I doista, u tehničkom pogledu specijalni efekti nadolazeće apokalipse tu nisu ni blizu hollywoodskim CGI čarolijama. Prevrnuti Eiffelov toranj, uvećana rumena luna i analogni leteći automobili bez točkova ni u primislima ne mogu parirati arsenalu iz aktualnih blockbustera, no to Quirotu nije ni bio cilj.

Posveta ZF klasicima

Njegova artistička minijatura proizvod je zaljubljenika u globalne fenomene poput Star Warsa, Mad Maxa i Blade Runnera koje je lako prepoznati u pojedinim scenama i sporednim likovima. Kod Quirota ima i utjecaja road moviea, vožnja kroz pustopoljine i neriješeni odnosi među braćom podsjećaju na Wendersov 'Pariz, Texas'. 'Posljednje putovanje' poigrava se s više medijskih formata. Reklame na panoima izmjenjuju se s dokumentarističkim prikazima propasti civilizacije, te se na zgodan način prožimaju retro i futuristički materijali (prijamnici s početka TV ere i energetske kapsule umjesto goriva).

image
Paul W.R. (Hugo Becker) otpočinje neobičnu suradnju s tinejdžericom Elmom (Lya Oussadit-Lessert)
Ilustracija

No, reminiscencije na ZF klasike ne umanjuju napore u razradi fabule koja počiva na doživljajima i obiteljskoj prošlosti astronauta Paula W.R. (francuski glumac Hugo Becker iz američkog serijala Gossip girl, ovdje je u puno kompleksnijoj ulozi). U osvit misije za spas čovječanstva nalik onoj Brucea Willisa u Armageddonu, Paul otpočinje neobičnu suradnju s tinejdžericom Elmom (Lya Oussadit-Lessert) i rješava nesuglasice sa starijim bratom i kolegom Elliotom (glumac Paul Hamy prilično je jezovit s proširenim zjenicama kao iz spota za hit Pompeii sastava Bastille).

Korisna reciklaža

Interakcija glavnih glumaca prolazi na testu uvjerljivosti i logike, makar je potencijalno provokativan odnos Paula i Elme trebalo malo bolje razraditi. Također i motive za Paulovu početnu nevoljkost u prihvaćanju misije spašavanja ljudskog roda. Ostaje i žal što epizoda francuske ikone Jeana Renoa kao oca astronauta Paula i Elliota nije više i slojevitije iskorištena.

Flashbackovi koji objašnjavaju traume iz djetinjstva familije W.R. svrhovito su osmišljeni i element Paulovih snoviđenja nude kao objašnjenje kasnijih postupaka razdvojene braće. Golemi crveni Mjesec koji prijeti uništenjem Zemlje manje zastrašuje, a mnogo više načinje vječne teme usamljenosti, melankolije i otuđenosti.

image
Finalni obračun otuđene braće Paula i Elliota (Paul Hamy) pod crvenim Mjesecom
Ilustracija

Quirotova filmska fantazija u konačnici ne donosi ništa novog samom žanru, već ga samo reciklira. A u ovom slučaju to uopće nije loše. Apokaliptična priča s europskim 'touchem' dobrodošao je odmak od superjunačkih serijala koji se iscrpljuju na vizualnom dojmu uz koji u paketu dolazi malo što vrijedno pamćenja.

18. travanj 2024 13:29