StoryEditor
ZabavaFILM TJEDNA

NAKON VJENČANJA Svadba kao pokretač zbivanja negdje se usput raspršila, glavni cilj bio je izliti kalup u koji će se uklopiti tandem Williams-Moore

Piše Gabrijela Bijelić
11. siječnja 2020. - 14:25
Američka (melo)drama 'Nakon vjenčanja', remake filma snimljenog 2006. prema književnom predlošku danske autorice Susanne Bier, skladno se uklapa u novi val dominantno ženskog filma.

Premijerno prikazan siječnja prošle godine na Sundance festivalu, 'After the wedding' tematizira sraz dviju samosvjesnih junakinja. Jedna je humanitarka Isabel koja pomaže siročadi u Južnoj Indiji (Michelle Williams), a druga bogata poduzetnica i potencijalna donatorica indijskog sirotišta Theresa (Julianne Moore). Dobročiniteljica je zbog besparice prinuđena u New Yorku tražiti potporu i otrpjeti hirove darovateljice koja ima skrivene motive za svoju plemenitost.

Redatelju Bartu Freundlichu, stvarnom suprugu glumice Julianne Moore, dopao je remake djela koje sadržajno ne nudi ništa inovativno, a žarko to želi. Radnja počiva na 'sapuničastoj' postavki o Isabelinoj davno izgubljenoj kćeri i teškoj bolesti Therese koja želi ispraviti greške iz prošlosti svog supruga, skulptora i oca obitelji Oscara (William Crudup).

Priču koja bi se mogla svidjeti romantičnijim dušicama izvedbama kvare naslovne junakinje. Michelle Williams kao majka koja je cijelog života uskraćena za čedo, previše je kruta i nimalo entuzijastična kod ponovnog susreta s djetetom. S njezinom se katatonično distanciranom Isabel teško poistovjetiti, ma koliko glumački minimalizam i meditacije bili u modi. Moore je u svojoj interpretaciji Therese podjednako nepristupačna.

Na svakodnevne situacije reagira programirano racionalno, a povremeni ispadi bijesa zbog zdravstvenog stanja kod publike ne bude previše empatije. S dekorativnom ulogom Theresina muža teško se nosi inače pouzdani Billy Crudup. Njegov je Oscar fizički loša kopija Jeffa Koonsa, a mentalno nedorasli lik kojega breme prošlosti tjera na proturječne postupke.

I sam motiv svadbe kao pokretača zbivanja u 'After the wedding' negdje se usput raspršio, tako da je sasvim svejedno gdje se i nakon čega odvija radnja.

Glavni cilj bio je izliti kalup u koji će se uklopiti tandem Williams-Moore. U toj operaciji kao kolateralna žrtva 'pala' je prilično sugestivna Abby Quinn u ulozi Isabeline netom pronađene kćeri, no valjda je tako moralo biti u filmu koji poput razglednice počinje i završava panoramom Indije snimljene dronom.

Njujorški dio između idiličnih veduta izlizan je i prenapregnut. Kako god, danski veteran Mads Mikkelsen, humanitarac iz prve filmske verzije 'Vjenčanja', do daljnjeg ne mora brinuti zbog konkurencije.


 
#NAKON VJENČANJA
loading...

Izdvojeno

05. srpanj 2020 13:44