StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA

‘Moj sin‘ je neuspješan filmski pokus u kojemu profitira tek glavni glumac -improvizator. Sve ostalo podsjeća na loš TV triler B produkcije

Piše Gabrijela Bijelić
21. studenog 2021. - 10:32
James McAvoy (X-men, Split, Glass) je odglumio oca otetog sedmogodišnjaka na temelju improvizacije  Ilustracija

Gledatelji koji ne vole unaprijed doznati previše detalja o filmu prije projekcije, triler 'Moj sin' doživjet će kao primjer konfekcijskog žanrovskog uratka primjerenijeg televizijskom mediju. One koji će se nakon odgledanog filma podrobnije raspitati o materiji, iznenadit će spoznaja da je cijeli film zapravo eksperiment podređen glavnom glumcu.

Škot James McAvoy (X-men, Split, Glass) je, kaže urbana legenda, prihvatio ulogu oca otetog sedmogodišnjaka bez skripti i blagog pojma o okolnostima filmskog nedjela i psihologiji lika koji bi trebao tumačiti. Snimanju u pandemijskoj jeseni 2020. odmogla je i korona koja je na setu 'proširila pozitivu' pa se film imao zahtjevan porod.

image
Filmski supružnici James McAvoy i Claire Foy solidni su glumci u pogrešnom projektu
 
Ilustracija

Francuski redatelj i koscenarist Christian Carion svoju je dramu iz 2017. 'Mon garcon' na temu otmice dječaka i reakcije njegovih roditelja prilagodio engleskom govornom području i zagazio u prilično neuspješan eksperiment. Novi 'Moj sin' potvrđuje već ranije dokazan glumački talent glavnog glumca koji improvizacijama izvlači cijeli dijapazon osjećaja svog junaka, otuđenog Edmonda Murraya, radnika s naftne platforme kojega osobna tragedija pretvara u 'fightera'. Glavnom glumcu dostojno parira kolegica Claire Foy ( Kraljica Elizabeta u TV seriji 'Kruna'), pedantna u ulozi Joan, prestravljene majke i bivše Edmondove supruge.

Prva trećina filma je obećavajuća, njeguje 'nesboovski' trilerski štih, potpomognut pomalo zlokobnim predjelima škotskih Highlands koji jačaju osjećaj tjeskobe aktera. No, kako minute odmiču, fabula dobiva sve više pukotina i prečesto skreće prema slijepim rukavcima. Jedan takav je Edmondov prilično mutni poslovni angažman u industriji ugljikovodika koji je mogao biti uvjerljiv adut za kidnapiranje njegova djeteta, ali je propao neiskorišten.

image
Claire Foy (Kraljica Elizabeta u TV seriji 'Kruna'), pedantna je u ulozi prestravljene majke Joan

Dječakov psihološki profil također je imao potencijala za razradu, baš kao i zagonetni poziv iz Londona kojim se političkom odlukom sa slučaja otmice uklanja lokalni inspektor Roy (izvrsna epizoda škotskog veterana Garya Lewisa), no sve spomenuto ostaje nedorečeno. Cjelini odmaže i prilično banalan zaplet u koji je udrobljen novi dečko Edmondove supruge (velški glumac Tom Cullen dobro 'zida' rolicu pasivnog agresivca), te nekolicina pervertita koji se, sva je prigoda, bave dječjom pornografijom.

No, svaku smetnju prema završnici otklanja neustrašivi tata Edmond, samo da bi se nakon svega vratio na tvorničke postavke. Premalo i nedovoljno intrigantno da bi se gledatelja uvuklo u obiteljsku dramu s neizbježnim antiklimaksom. U 'Mom sinu' se stječe dojam da je cijeli projekt zapravo zakočen McAvoyim improvizacijskim vještinama. Za njegov glumački ego to nije loše, no s obzirom da nije riječ o teatarskom pokusu u pandemiji ili studentskoj vježbi za internu upotrebu, već o filmskom ostvarenju koje računa na globalnu distribuciju u multipleksima i streaming servisima, 'Moj sin' promašuje metu.

16. travanj 2024 06:47