StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA |

HODAJUĆI KAOS Spiderman i Rey izgubljeni u distopiji punoj ‘mislećih‘ muškaraca

Piše Gabrijela Bijelić
22. ožujka 2021. - 15:53

Čovjek-pauk raspleo je mrežu i skinuo kostim, a Rey zataknula za pojas svjetlosnu sablju i nabacila plavu periku. Iz hitova koji su ih proslavili, Spidermana i Star Wars, preselile su mlade glumačke zvijezde Tom Holland i Daisy Ridley u distopiju nazvanu 'Hodajući kaos' (Chaos walking).

Filmska adaptacija prvog iz ZF serijala britansko-američkog autora Patricka Nessa nudi prikaz ljudske kolonije iz 23. stoljeća bez žena i s gomilom muškaraca koji nastoje ovladati Bukom, svojevrsnom mješavinom slika, riječi i zvukova koji ih prate poput raznobojnih oblačića iznad glave.

Misli su, dakako, podložne manipulaciji, a govoreći 'mislioci' nasilju koje se razmaše kad među njih doslovce s neba padne djevojka Viola (Ridley). Došljakinja s neprilagođenim dobričinom Toddom Hewittom (Holland) kreće u obračun s predrasudama koje potpiruju vlastodršci, gradonačelnik Prentiss ( karizmatični Mads Mikkelsen) i fanatički propovjednik (David Oyelowo).

Ovu je žanrovski nedorečenu fantastičnu tvorevinu još 2017. snimio renomirani redatelj Doug Liman (Bourneov identitet, Gospodin i gospođa Smith), no vremenski odmak nimalo nije pridonio kvaliteti završnog proizvoda. 'Hodajući kaos' kaotičan je na mnogo razboja.

U narativu je odsustvo žena i nazočnost starosjedilaca izvanzemaljaca tek dotaknuto, bez ikakvog dubljeg značenja. Zemljani su vizualno slični kaubojima iz spaghetti westerna, povijest i posljedice njihove migracije ostaju nedokučivi. Hajka koju na jedinu pridošlu damu poduzimaju lokalni moćnici raspine se čim se pokaže da osim Viole uokolo ima još nositelja XX kromosoma.

Posebno problematičan je pokušaj suvislog prikaza muške telepatije koja je u četiri godine postprodukcije ipak trebala evoluirati iz omotača duginih boja nad tjemenima onih koji razmišljaju. Holland i Ridley pokušavaju svojim ulogama dodati kakvu-takvu dimenzionalnost, što nije laka misija, pogotovo za glavnog protagonista, 'nerealiziranu' žrtvu bullyinga.

Danski veteran Mikkelsen svog je prijetvornog gradonačelnika pretvorio u najsnažniji lik u priči, što samo govori o slabosti ostalih osobnosti. Osim u karakterizaciji, film škripi i u tehnološkom aspektu. Karambol Violina svemirskog broda u atmosferi nad kolonijom ili olupina transportera s doseljenicima koja čudesno 'oživi' nakon što joj proradi krovna antena lošije su izvedeni od interplanetarnih prizora B-produkcije iz 1970-tih. U Limanovu filmu zamjerke nema jedino na hrvatski prijevod izvornika.

25. travanj 2024 01:09