StoryEditor
ZabavaFILM TJEDNA

FILM TJEDNA Ubojstvo svetog jelena

Piše Gabrijela Bijelić
1. prosinca 2017. - 16:31

Grižnja savjesti pogubna je za krivca i njegove najbliže. Takvu nam poruku na nekonvencionalan način šalje film grčkog redatelja Yorgosa Lanthimosa 'Ubojstvo svetog jelena'. Naslov koji konkurira za najjezovitiji psihološki triler godine napada na emocije i trese temelje života više društvene klase s ciljem da iznenadi i šokira.

Naizgled idiličan život supružnika liječnika Stevena (Colin Farrell) i Anne Murphy (Nicole Kidman) i njihovo dvoje djece trajno poremeti Stevenovo prijateljstvo s tinejdžerom Martinom (Barry Keoghan). Mladić se polako uvlači u liječničku obitelj i sustavno je razara.

Redatelj je lukavo privukao publiku u kina koristeći se poznatim glumačkim licima, oskarovkom Kidman i irskim enfant terribleom Farrellom, da bi joj zatim umjesto obiteljske drame podvalio Sofijin izbor na američki način. Lathimos hladnim rezovima secira krizu otuđenog bračnog para zbog iznenadne bolesti njihovo dvoje djece.

Pri tom je 'zlotvor' Martin tek katalizator zbivanja u svakodnevici Murphyevih koja je toliko rutinirana da zastrašuje. U spavaćoj sobi Anne ponavlja ritual odglumljene opće anestezije bez kojeg se Steven ne može uzbuditi. Kći Kim (Raffey Cassidy) čijom se prvom mjesečnicom otac hvali kolegama, mehanički pjeva u zboru, a sin Bob (Sunny Suljic) izbjegava šišanje i važe između medicine i glazbe. A onda ih jednog dana oboje spopadne -paraliza. Martin postavlja zastrašujući ultimatum, a otac s maskom na glavi puca po ukućanima kako bi nasumičnom paljbom izbjegao svjestan odabir žrtve.

Kidman je suvereno odglumila oftamologinju koja izražen majčinski instinkt prikriva racionalnošću. Farrell je svoj lik spretno degradirao od kirurga-nadčovjeka do očajnog izvršitelja naloga mladog osvetnika kojeg Keoghan pojavom i izričajem sjajno portretira.

I dok su u 'Jelenu' gluma i tjeskoban ugođaj jača strana, teško je povjerovati da je taj film na ovogodišnjem Cannesu nagrađen za najbolji scenarij. Toliko nelogičnosti u ključnom trenutku zapleta rijetko se viđa. Kako je moguće da oboje djece Murphyevih preko noći ostane oduzeto, uz nagovještaj iste dijagnoze i za mater? Kojom se vražbinom koristio Martin da kod malog Boba izazove krvarenje iz očiju?

Takve supremoći nespojive su s homo sapiensom. Osim ako je Martin, adolescent-osvetnik, metafora Lucifera koji snagom misli učini da ljudi na koje se namjerio bespomoćno puze, doslovce i u prenesenom značenju?





 

#KINEMATOGRAFI DUBROVNIK# UBOJSTVO SVETOG JELENA
loading...

Izdvojeno

05. srpanj 2020 09:39