StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA |

Angelina Jolie debelo je promašila s odabirom povratničkog filma. Film ‘Oni koji mi žele smrt‘ ne želi dobro publici, pun je nelogičnosti i šupljina

Piše Gabrijela Bijelić
17. svibnja 2021. - 10:14

Tjedan u kojemu su vatrogasci proslavili blagdan sveca zaštitnika Svetog Florijana, donio nam je premijeru trilera 'Oni koji mi žele smrt' s Angelinom Jolie u naslovnoj ulozi gasiteljice šumskih požara.

Hollywoodska zvijezda koja se posljednjih godina češće spominje kao redateljica, politička aktivistica i bivša supruga kolege Brada Pitta negoli glumica, navodno je prihvatila rolu na zamolbu prijatelja, redatelja Taylora Sheridana. Da nije toga, vjerojatno se ni za živu glavu ne bi upustila u projekt kojim joj je prijatelj prokockao dobar dio ugleda stečenog radom na izvrsnom Sicariju (2015.) i tek nešto slabijoj Vjetrovitoj rijeci (2017.)

'Oni koji mi žele smrt' film je neiskorištenih potencijala, zamišljen kao posveta smoke jumpersima, američkim postrojbama koje uskaču u okno vatrene stihije kako bi je suzbili iznutra. Jedna od takvih veteranki je i Hannah(Jolie) koju nakon traumatične intervencije prerasporede na požarnu osmatračnicu. Igrom slučaja dopadne joj briga o dječaku Connoru (starmali Finn Little) kojega progone očeve ubojice.

Zbog čega malcu točno žele nauditi asasini (Nicholas Hoult i Aidan Gillen, Littlefinger iz 'Igre prijestolja'), više nespretni negoli bešćutni, potpuno je nejasno. Trećinu filma pojede nepotrebna ekspozicija uoči i nakon smaknuća Connorova oca, po zanimanju 'forenzičkog knjigovođe'(?) svjedoka koruptivnih radnji vlastodržaca.

Kod vatrogaskinje Hannah nepoznanica je manje, što uopće nije dobro. Ono što doznajemo iz njezina životopisa tek je iskrica nečeg što se nije razbuktalo u karakterizaciju.

Priča o PTSP-u koji je zaradila zbog strahota na požarištu djeluje nategnuto, baš kao i njezina propala veza sa došerifom Ethanom (Jon Bernthal), čija je sadašnja trudna žena Melissa (tamnoputa Medina Senghore) u samoobrani proaktivnija od svih junaka zajedno.

Osim dijaloga na razini pučkoškolskih vježbi, poseban osvrt ovdje zaslužuje i atmosferski elektricitet kao jedan od ključnih epizodista. Gromovi nemilice udaraju u motriteljski toranj (bez uzemljenja!), ali i u heroinu koju izravan pogodak munje tek bezazleno ofuri.

U Sheridanovu filmu priroda i inače dominira nad ljudima koji uglavnom njome glavinjaju. Šumski krajolik Montane fascinira, ali samo dok ga ne sustignu kompjutorski generirani plameni zastori koji se šire strogo planski, kako to odgovara razvoju radnje. U adaptaciji romana američkog pisca Michaela Koryta na strani gubitnika su i sami smoke jumpersi, o čijem riskantnom poslu ne doznamo baš ništa.

Nade da će barem Jolie kao u svakom pravom 'survival movie' padobranom aterirati u vatru i zagušiti je na putu izbavljenja učinkovito ugasi odjavna špica.

23. travanj 2024 12:52