
Nakon što se sretnom slučajnošću upisao među oskarovce ulogom Freddyja Mercuryja u precijenjenoj ‘Bohemian Rhapsody‘, Rami Malek posljednjih se godina ponešto pritajio.
U hvaljenom ‘Oppenheimeru‘ prošao je skroz nezamijećeno, mrvicu više primjetan ostao je kao odmetnuti bioterorist u posljednjem Bondu ‘No time to die‘ i to je otprilike to. U obavještajne intrige i pogibelj ovaj je američki glumac egipatskih korijena netom uronio filmom ‘Amater‘ (‘Amateur‘), gdje glumi CIA-ina kriptografa u osvetničkoj misiji. Premisa koja baš i ne odiše svježinom rezultirala je špijunskim trilerom prekrcanim akcijom i kompjutorskim dosjetkama, uz neizbježnu insidersku urotu teškog kalibra.
Malekov lik imenom Charlie Heller prototip je uredskog geeka kojega osobna tragedija tjera na preobrazbu u terenca ubojitih nakana. I ma koliko se njegova samotnjačka potraga za pravdom na prvi pogled činila atraktivnom, gledatelj brzo shvaća da Heller nije Jason Bourne koji spretnošću izaziva respekt kod protivnika.
Maleku vrijedi honorirati trud, rola natprosječno inteligentnog i bezličnog ‘vojnika‘ sustava dobro mu pristaje, no s presvlačenjem u akcijskog junaka stathamovskog tipa ide mnogo teže.
Glumac kojemu su izbočena donja čeljust i prodoran ‘pogled ispod obrva‘ zaštitni znak i ovom se prigodom potpomaže afektiranjem, na momente je previše nametljiv u pokušajima da nam što plastičnije dočara ‘novo ja‘ svog protagonista kojemu je najveći problem upravo nedostatak karakterne slojevitosti. Charlie Heller kao svježi udovac je beskrvan, baš kao i njegova pokojna supruga Sarah (Rachel Brosnahan) koja se par puta bezazleno nasmiješi, pa u flashbackovima uplašeno vrisne i - iščezne.
Kako je introvert poput Hellera uopće uplovio u brak, što ga osim nedefinirane ljubavi i polovne Cessne vezuje uz družicu...to nikad ne doznamo. Tko je očekivao novi pogled na neslogu unutar CIA-e, također će doživjeti razočarenje. Zločesti dečki iz naših redova odmah se i nedvosmisleno dijaloški razotkrivaju i jednako tako predvidivo padaju.
Iz ovog trilera za izdvojiti je dvoje ‘sporednjaka‘ čije epizode osnažuju film. Prvi je vječni Lawrence Fishburne (The Matrix, John Wick) kao obavještajac veteran Hendo. Već i samom pojavom na ekranu izaziva on pozornost, pa čudi što su mu dodijelili skromnu minutažu. S reduciranim vremenom u kadru bori se i dojmljiva Caitriona Balfe kao udovica Charliejeva kontakta, operativca Inquilinea. Ma koliko šturo predstavljena, junakinjina životna priča pobuđuje empatiju, po čemu je usamljena u galeriji likova.
Ma koliko tome težio, ‘Amater‘ nije nikakva žanrovska prekretnica, pa čak ni dobra kopija serijala ‘Taken‘ koji je glumačkog veterana Liama Neesona promovirao u usamljenog obiteljskog osvetnika.
Film Britanca Jamesa Hawesa (primarno TV redatelja) može se okarakterizirati kao prilično anemičan prikaz špijunskog podzemlja bez mrvice političkog konteksta. Pokušaj da se filmu ubrizga nešto mistike devedesetih ispao je promašen. Za takav ‘revival‘ ipak bi trebalo angažirati glumca koji je kao tajni agent više cool od uštogljenog Maleka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....