
Robert Allen Zimmerman alias Bob Dylan, nobelovac iz ruralne Minnesote, u devetom je desetljeću života dobio filmsku biografiju koja u utrku za Oskare kreće s osam nominacija. Prilagođeni ulomak životopisa glazbenog titana prati njegov uspon do statusa polubožanstva ranih 1960-tih. Znakovitog naziva ‘A complete unknown‘ film redatelja Jamesa Mangolda (Cop Land, Logan, Ford vs Ferrari) tematizira prijelomni trenutak globalnog glazbenog izričaja koji Dylan, doseljenik u New York i odmetnuti folk pjevač, isprovocira prelaskom na električnu gitaru.
Nastala po romanu Elijaha Walda ‘Dylan Goes Electric‘ iz 2015., ova uglazbljena biografija manje je zainteresirana za prikaz Dylana kao čovjeka od krvi i mesa, a više za kulturološki fenomen koji i danas živi kroz njegovo bogato stvaralaštvo. U Mangoldovoj drami nastaloj uz odobrenje maga kojem je posvećena, glavni protagonist do kraja ostaje enigma, njegove društvene veze su usputne i u službi glavne misije, osobnog oslobođenja od svih smetnji na putu do glazbenog savršenstva. ‘Potpuni neznanac‘ pitka je i jasno izložena priča koja ipak pati od sličnih boljki kao i mnogi drugi autorizirani primjerci žanra: s velikom dozom opreza dohvaća se ili potpuno zaobilazi kontroverze u umjetnikovu životu i iz te vizure gradi Dylanovu auru besmrtnika.
Sebičnost u ljubavnim vezama, tvrda nesklonost kompromisima, ćudljivost i isključivost tek su okrznute kako ne bi naškodile portretu glazbenog genija. Od Mangolda se ovakav pristup ‘materiji‘ i mogao očekivati jer je posrijedi zanatlija ‘opće prakse‘ koji se radom na krimićima, ZF-u, westernima i biografijama, pokazao više kao pouzdan i posvećen, negoli inovativan autor. A u ovom su projektu Mangoldov najveći oslonac pomno probrani glumci. Glavna uzdanica je mladi Timothée Chalamet (Dune, Wonka) koji bi i prije tridesete mogao ugrabiti prvog Oscara. I ne bi bilo nezasluženo jer je ovaj francusko-američki glumac u filmu apsolutno posvećen ‘multitaskingu‘.
U glumačkoj izvedbi nerijetko djeluje šlampavo, na trenutke i odsutno, što je vjerojatno u službi dohvaćanja nedohvatljivosti lika koji utjelovljuje. Mnogo usredotočeniji je Chalamet kad (samostalno) pjeva i svira Dylanove klasike koji su kronološki nenametljivo posloženi kroz fabulu, ničim je ne gušeći.
Film obogaćuju i dvije sporedne ženske role Dylanovih uzgrednih djevojaka. Elle Fanning dojmljiva je u ulozi Sylvije Russo, junakinje nastale po uzoru na glazbenikovu ranu muzu Suze Rotolo. Sylvie je emotivno čeljade, zaljubljeno ali svjesno uzaludnosti veze s čovjekom koji ne mari za bližnje.
Na svoju glumačku veličinu podsjeća i Edward Norton kao Pete Seeger, konzervativni folk kantautor i Dylanov fan do točke loma na koncertu u Newportu. Norton konkurira za Oscara za sporednu ulogu, baš kao i kolegica mu Monica Barbaro koja glumi ikoničnu glazbenicu i aktivisticu za ljudska prava Joan Baez. Barbaro je upečatljiva kao Dylanova suputnica, odlična protuteža nježnoj Russo, no jednako svjesna egocentričnosti svog mušičavog ljubavnika.
Na ljestvici recentnih filmskih biografija ‘A complete unknown‘ mnogo bolje stoji od umivene ‘Bohemian Raspody‘ o Freddyu Mercuryu ili bljedunjave ‘I wanna dance with somebody‘ posvećenoj Whitney Houston, no za kvalitativni skok joj nedostaje kontroverze čije je Bob Dylan živo oličenje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....