Upoznali smo je pri predstavljanju zrcala nazvanih 'Na sunašce' rađenih za Dubrovačke muzeje, inspiriranih svadbenom konavoskom pregačom koja se čuva u Etnografskom muzeju u Dubovniku, no umjetnica Ružica Milenković, mada su zrcala njezina najdraža tema i medij, upravo je izbacila novu kolekciju nakita inspiriranu buntom, punkom, glam rock fazom i naravnom Davidom Bowiejem i njegovim alteregom Ziggyjem Stardustom. Kolekcija 'Ziggy Again' monokromna je, buntovna, prkosi klasici na sve moguće načine, prezire minimalizam i zadane forme, i sitnim, svjetlucavim komadićima utkanima u glomazne ogrlice i narukvice govori sve za sebe.
Zrcala Na sunašce inspirirana su pregačom dubrovačkog Etnografskog muzeja, i u u ekskluzivoj su ponudi suvenirnice Dubrovačkih muzeja u Kneževom dvoru. Zašto baš zrcalo i baš ta svadbena pregača? Što je u njoj što vas je potaknulo da napravite zrcala, je li to uzorak, materijal, nešto treće...?
-Zrcalo je moj medij, moje platno i kada razmišljam o temi i motivima nekog budućeg ciklusa ili pojedinačnog uratka, zrcalo je nešto što je zadano i što ne propitujem. Tako je bilo i s ovim dubrovačkim motivom. Dubrovačka baština mi je oduvijek zanimljiva, ali prije par godina sam se susrela s jednom monografijom koja je uistinu fascinanta, donosi priču o učiteljici Jelki Miš, o njenom životu posvećenom prikupljanju i očuvanju baštine. U toj monografiji uz brojne druge prikaze čipki, nošnji, vezova sa šireg dubrovačkog područja nalazi se, i mene je privukla, upravo pregača na kolašca, sastavni dio svadbenog ruha konavoske nevjeste u periodu do 19. stoljeća. Vez te pregače sastavljen je od četiri niza krugova, kola, gdje se u pravilnom nizu izmjenjuju četiri boje – crvena, modra, zelena i žuta. Ostala su samo dva sačuvana primjerka navedene pregače, unikatni primjerak u Etnografskom muzeju u Dubrovniku, a fragment veza na kolašca u Etnografskom muzeju u Splitu. Dirnuta pričom o velikom naporu da se pribave ta dva uzorka, kao i ljepotom tog naoko jednostavnog motiva, poželjela sam to iznijeti na svoj način, u svom mediju, ponovno ga oživjeti i osuvremeniti. Svilovez pregače zamjenila sam bakrom i kositrom, a lanenu podlogu zrcalom. Sretna sam da je jedan tako delikatan predmet dubrovačke baštine dobio mojom izvedbom novu inačicu."
Zrcala u svakoj kulturi imala su posebna značenja, što je za vas ogledalo?
-Mojim radom na zrcalu, najvažnijem predmetu u ovom konzumerističkom vremenu prkosim današnjoj selfie kulturi i potrebi da se na van prikaže samo najljepše izdanje sebe. Namjera ispod poriva da radim baš na kristalnoj, reflektirajućoj površini ogledala je pred oči promatrača i njegovoj zaokupljenosti sobom, njegovim očekivanjima, strahovima, zebnjama, pred sva njegova JA... iznijeti nešto drugo, njegovoj slici dodati svoju, uvesti ga u neke druge sfere, razigrati i oplemeniti njegov prostor."
Kakav je proces izrade jednog ogledala? Što vam sve treba, kako pronalazite sve što vam treba, koliko traje izrada jednog zrcala?
-Izrada jednog ogledala traje do par mjeseci što ovisi o puno različitih faktora. Kad mi je ideja do kraja jasna i kad se prve skice na papiru čine izvedljive, pristupam samoj izradi, počinje kreativan ali vrlo osjetljiv proces izrade. Ovisno o dimenziji ogledala, sam proces traje izvjesno vrijeme no kako sam ja kreativka po prirodi, teško završavam jer imam osjećaj da uvijek mogu još nešto dodati ili s nečim oplemeniti, nadograditi početnu ideju. Često su tu i dodatni izazovi u nabavci poludragog kamenja, baš onog i onakvog kakav sam zamislila jer se prvotna ideja u samom procesu rada razvija, mijenja, zahtijeva neka tehnička rješenja koja me odvode u zahtijevnije etape stvaranja. No, u tome leži ljepota ovog posla, u toj slatkoj "muci" koja kad se prevaziđe donese ispunjenje i radost."
Ziggy Stardust kao alterego Davida Bowieja nekako nikad baš ne izlazi iz mode, kako je došlo do kolekcije Ziggy again?
-Moja fascinacija opusom, ne samo glazbenim, Davida Bowieja s godinama ne jenjava. Ipak, ovdje se prvotno dogodila potreba za iskorakom u odnosu na ono što radim zadnjih petnaestak godina u području nakita, da razbijem vlastite forme, odmaknem se od boja i time napravim nešto drugačije. ZIGGY AGAIN je kolekcija narukvica od silver-filled žice i crno-bijelog poludragog kamenja - onix, gorski kristal i mjesečev kamen. Paralela sa Ziggyem se dogodila nakon što je nakit osmišljen i izrađen, a kada smo počeli raditi vizuale za kampanju shvatili smo o čemu se radi: dogodio se neki fini sinkronicitet i nesvjesno smo napravili svojevrsni hommage Davidu Bowieju. Kampanja Ziggy again već je bila u tijeku, a onda sam još i saznala kako je 16.lipnja ove godine obilježena 50-godišnjica od izlaska albuma "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and Spiders from Mars«. Mislim da smo doprinijeli toj obljetnici na dobar način."
Koliko je teško ili lako danas stvoriti baš ono što želite, doći do pravih materijala, i istovremeno pokušati živjeti od umjetnosti?
-Otkad radim ovo što radim nesklona sam kompromisima, ne podilazim trendovima, ne radim ništa zato što je netko odlučio da je to sad "in", da se ovo ljeto nose određene boje i da životni prostor treba izgledati tako i tako. Radim u skladu sa svojim mjerilima, slijedim svoje inspiracije, a kupci su oni koji to prepoznaju. Isto tako, ne može mi se dogoditi da komad nakita ili ogledalo pustim od sebe, a da nisam u potpunosti zadovoljna. To je u današnje vrijeme teži način, ali ja ne mogu drugačije. Umjetnost je moj izbor, a kad izaberete taj put, događaju se usponi i podovi, borbe i neiscrpna radost."