StoryEditorOCM
DubrovnikOSVRT DUBROVČANINA NA MARINU FRAPA

Skupilo se dvadesetak stanara i odlučilo reći NE investiciji vrijednoj 10 milijuna eura

Piše PSD.
27. srpnja 2017. - 19:42

Evo i ja kao Dubrovčanin, točnije Lapađanin, iako će mnogi nakon ovog pisma pomisliti suprotno, moram reagirati na nedavna događanja oko izgradnje dubrovačke Marine Frapa, u vlasništvu Franja Pašalića, koja su samo još jedna potvrda u nizu kako ova država tone sve dublje i dublje u propast. Naime, skupilo se dvadesetak stanara Lapadske obale i odlučilo reći NE investiciji vrijednoj 10 milijuna eura.

Da stvar bude bolja, stanarima između ostalog smetaju zidići koji su 6 metara ušli u obuhvat javne površine na kojoj je planirana gradnja cestovne infrastrukture u projektu uređenja Lapadske obale. 'Šerif', kako ga buntovni lapadski građani vole zvati, Franjo Pašalić zidiće je postavio ispred ulaznih vrata u marinu kako bi prilaz, gle čuda, izgledao ljepše i pristupačnije. Ali ne, stanari su se pobunili jer tu se treba napraviti cesta, a zapravo to je samo izlika da im se oslobodi prostor za parkiranje. Što je nakraju i ispalo tako. Znači, istog dana kada su stanari uputili otvoreno pismo medijima i gradonačelniku Matu Frankoviću, maknuti su sporni zidići, a oni su brže bolje odmah na ulazu u marinu parkirali svoje osobne automobile i motore koje najvjerojatnije neće pomaknuti do Božića.

Da su se malo raspitali znali bi da je taj isti 'šerif' jedan od glavnih zagovornika izgradnje cestovne infrastrukture na Lapadskoj obali jer naravno da je i njemu u interesu da područje uz marinu bude maksimalno uređeno i funkcionalno. Ono što meni zapravo nikako nije jasno je zašto se u ovome gradu uvijek koči nešto što je novo, nešto što može doprinijeti svima? Da li je politika toliko primorana da popušta u svemu? Svaki dan preko medija svjedočimo kako ljudi, pogotovo mladi i obrazovani, bježe iz Hrvatske. Zemlja nam naprosto umire i umjesto da raširenih ruku pozdravimo velike investicije i nova radna mjesta koja su nam prekomijerno potrebna, mi palimo roštilj kad se sruše zidići na ulazu u marinu. Da li se uopće netko zapitao koliko godišnje uprihodi Marina Frapa u Rogoznici, a koliko ugostiteljski objekti koji se nalaze na Lapadskoj obali?

Pašalićeva marina u Rogoznici godišnje ostvari prihod od cca 52 milijuna kuna, dok ugostiteljski objekti na Lapadskoj obali svi skupa toliko ne uprihode u godini dana. Prema podacima, koji su na stranicama FINE vidljivi svima, RESTAURANT & PIZZERIA BLIDINJE prošle godine imala je poslovnog prihoda 1.140.192 kuna, CAFFE BAR WIND bilježio je 923.600 kuna prihoda, RESTORAN PEPPERS imao je nešto više od milijun i pol kuna prihoda, točnije 1.737.024, RESTAURANT I CAFFE BAR ORKA oko dva i pol milijuna kuna prihoda dok je VINARIJA I SUVENIRNICA ŠKAR WINERY, u vlasništvu supružnika Mata i Marine Krile, zabilježila 125 tisuća kuna prihoda. Tu su i hoteli KAZBEK te LAPAD koji čak ni zajedno ne uspiju nadmašiti godišnje prihode Pašalićeve marine u Rogoznici. Sve je transparentno i sasvim jasno. Sve, osim činjenice da svi navedeni objekti koče investiciju od koje bi na kraju krajeva i oni sutra mogli profitirati.

Moram se još samo osvrnuti i na zahtjev stanara, koji na sreću nije prošao na Gradskom vijeću, da se Lapadskoj obali vrati parking za građane ili da se makar za njega raspiše javni natječaj. Pitaju se zašto je Pašalić dobio koncesiju nad tim prostorom, gdje trenutno drži kontejnere sa svim potrebnim sadržajima za izgradnju marine, i plaća ga 'samo' šest tisuća kuna mjesečno? Očito su mišljenja da se marina vrijedna 10 milijuna eura može izgraditi iz šatora kojeg eto, neka mu postave u nekom 'kantunu' da slučajno ne smeta nikome. Pametnome dosta!

18. travanj 2024 11:55