StoryEditorOCM
DubrovnikMINISTARSTVA TRI DANA NAKON BOJANJA KAŽU:

Dugin spektar boja pješačkog prijelaza je nezakonit!

Piše Dube Marjanović Ladašić
27. listopada 2016. - 18:53

'Šareni' pješački prijelaz koji je u utorak 'osvanuo' pred Osnovnom školom Ivana Gundulića u Gružu napravljen je suprotno važećim propisima, potvrdili su nam u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Ondje su naglasili da prijelaz nije u nadležnosti njihove inspekcije jer se nalazi na nerazvrstanoj (gradskoj) cesti, ali je njihova inspekcija kaznila one koji su napravili sličan u Osijeku.
-U Osijeku je 'osvanuo' jedan ovakav pješački prijelaz na javnoj cesti, te je inspektor cesta izašao na teren, konstatirao zatečeno stanje i poduzeo mjere da se prijelaz uskladi s važećim propisima iz Zakona o cestama – rekli su u Ministarstvu prometa.

'Zašto bi to bili negativno?'

Izvedeno prometno rješenje u ulici Andrije Hebranga nije u skladu s trenutno važećim propisima, niti će biti s propisima novog Pravilnika koji je u fazi donošenja, istaknuli su u ovom Ministarstvu. Za horizontalnu signalizaciju na kolniku predviđene su samo dvije boje - bijela i žuta, dok dugin spektar boja Pravilnik ne odobrava, dodali su. Zbog ovakvih crtkarija podliježe se i sankcijama - 1500 do 5000 kuna za odgovornu fizičku osobu, te za pravnu do 15.000 kuna - a pješački prijelaz mora se vratiti u prvobitno stanje.
No, ovo nije prvi iscrtani pješački prijelaz u Hrvatskoj. Pored ostalih, ušarenili su ga i u općini Medulin, pa smo im poslali upit na koji su način i od koga dobili suglasnost. Djelatnica Općine, koja je željela ostati anonimna, rekla nam je da 'ne zna zašto bi to bili negativno' i da ih ima 'svugdje po svijetu', te da su zatražili mišljenje od MUP-a i od Županijskog ureda za ceste koji su se 'usmeno očitovali da u zakonu nije navedeno kakva treba biti boja asfalta na kojem je prijelaz iscrtan'.
- Zakon ne kaže da se to ne smije. Smatramo da su na taj način prijelazi uočljiviji i bolje rješenje od ovih klasičnih – rekla je. – Mi nismo dirali bijele linije koje su zakonski propisane, ostale su u obliku u kojem jesu. Iscrtan je kolnik između, a nigdje u zakonu, barem smo mi tako iščitali, ne piše na kakvoj podlozi smije biti pješački prijelaz. Znači, može se raditi na asfaltu tamnije ili svjetlije boje ili na nekoj drugoj podlozi – zaključila je djelatnica Općine Medulin, te još jednom istaknula da su radili savjetovanja s MUP-om prije nego su se upustili u iscrtavanje pješačkog prijelaza.

Policija: 'Sankcionirat ćemo odgovorne!'

Nadzor nad šarenim dubrovačkim pješačkim prijelazom, koji je na nerazvrstanoj cesti, imaju djelatnici MUP-a, naputili su nas u Ministarstvu prometa. Od MUP-a u Zagrebu pismeno smo zatražili odgovor na pitanje zakonitosti našeg prvog iscrtanog pješačkog prijelaza. Nisu nam odgovorili do zaključenja lista, ali je stigao odgovor iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske.
- Bojanje pješačkog prijelaza u Ulici Andrije Hebranga u Dubrovniku je u suprotnosti s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kao i Pravilnika o prometnim znakovima, opremi i signalizaciji na cestama, što nas obvezuje na poduzimanje propisanih mjera, odnosno prekršajno sankcioniranje odgovornih uz nalog za povratak u prvobitno stanje – rekli su u dubrovačkoj policiji. - Policijska uprava podupire sve ideje koje poboljšavaju stanje sigurnosti u cestovnom prometu, te smo mišljenja da se radi o jednoj zaista dobroj inicijativi, ali takve inicijative moraju biti usklađene s važećim zakonskim propisima i pravilnicima – zaključili su.
Na ovu vijest zamjenik gradonačelnika Željko Raguž, inicijator ovog projekta, rekao je da će postupiti po naputku Ministarstva, ali da je nedopustivo da se jedan zakon iščitava na različite načine.
- Gdje u Pravilniku piše da podloga ne može biti drukčije boje? Nismo dirali bijele linije. Mnogi gradovi u Istri imaju ovakve pješačke prijelaze. Ili mogu svi ili ne može nitko jer smo u istoj zemlji – istaknuo je. – Oni su dobili zeleno svjetlo. Mi smo kao Grad poslali očitovanje i čekamo odgovor. Dostavili smo im fotografije pješačkih prijelaza u tim gradovima. Ili će ih oni skidati ili mi nećemo moći nastaviti s projektom – rekao je Raguž.

20. travanj 2024 05:54