StoryEditorOCM
DubrovnikIZLOŽBA NATJEČAJNIH RADOVA ZA GRUŠKI TERMINAL U LAZARETIMA

Rasprava o namještanju, cijenama i dokazima prijevare

Piše Dube Marjanović Ladašić
24. rujna 2016. - 21:57

U Lazaretima je danas otvorena izložba natječajnih radova za Terminal u Gružu. Arhitektonsko rješenje izabrano je još u lipnju, ali se stvar u međuvremenu, najblaže rečeno, zakomplicirala.
U veljači ove godine u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture potpisan je predugovor ugovoru o koncesiji za gradnju i korištenje putničkog terminala u Gružu, a krajnji rok za potpisivanje ugovora utvrđen je za listopad 2017. godine.
U lipnju je izabrano najbolje arhitektonsko rješenje za gradnju terminala za kruzere u Gružu. Riječ je o radu austrijskog arhitekta Alfreda Michaela Schludera, čiji izbor nije ostavio ravnodušnim. Dio arhitekata koji je sudjelovao u natječaju smatrao je da je rad Schludera gotovo identičan s idejnim rješenjem koje je izradio Konzorcij tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015. godine, a koje je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode objavilo na portalu 11. ožujka 2016. godine, 40 dana prije početka natječaja kao dio Elaborata zaštite okoliša za Novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku.
Hrvatska komora arhitekata zatražila je da se pobjednički rad arhitektonskog natječaja za projekt terminala povuče zbog 'grube povrede natječajne procedure', jer je bio objavljen i javno dostupan prije raspisivanja natječaja.
Nakon toga, Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik odlučilo je razvrgnuti predugovor koji je potpisan s koncesionarom Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI) u veljači ove godine u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Osnivači ove tvrtke su turski Global Ports Holding (GPH) i francuski Bouygues Batiment International (BBI), čiji su predstavnici danas bili na otvorenju izložbe.
Otvaranju današnje izložbe pod nazivom 'Terminal za brodove na kružnim putovanjima, centralnogaražno-poslovna građevina i autobusni kolodvor' nazočili su i predstavnici Ocjenjivačkog suda, pa je to bila prilika za nekoliko novinarskih pitanja što se na koncu pretvorilo u raspravu o cijeni koštanja projekta i načina na koji je odabran prvonagrađeni rad. Dubrovački arhitekt Vlaho Alamat rekao je da se osjeća prevarenim.
- Rad je već bio objavljen, a neki su se hvalili da već pregovaraju o kupnji prostora na tom terminalu, zato nisam mogao vjerovati da je prvonagrađen – kazao je Alamat, ističući da 'nema nikakve sumnje da je natječaj namješten'. Ni arhitektu Dinku Bakuliću nije bilo jasno zašto je cijena koštanja terminala 94 milijuna eura koja je, po njemu, višestruko veća od realne.
- Lako je potrošiti pare, piloni mogu biti i od zlata - ironizirao je.
Predsjednik Ocjenivačkog suda, arhitekt Branko Kincl, istaknuo je u izjavi za naš portal da su svi radovi i redosljed nagrađivanja relevantni te i dalje na snazi, a zadnja obaveza koja proizlazi iz natečaja jest ova izložba.
- Raskidanje predugovora je neka druga relacija i ima veze samo s koncesijom i investitorom. Jasno je da se naknadno mogu dnositi svakojaki zaključci. Ako Grad zaključi da mu nešto po tom rješenju nije po volji, onda se ide dogovoratai s potencijalnim investitorom. Hoće li se po ovom radu graditi terminal, to će odlučiti Grad, država i ministarstvo preko kojega je koncesija raspisana – rekao je Kincl. – O Hrvatskoj komori arhitekata ne bih želio govoriti. O tome će se sigurno u budućnosti još razgovarati. Previše je pravnika već upleteno.
A što kaže na činjenicu da je prvonagrađeni rad već bio objavljen?
- Da, to je vjerojatno činjenica. O tome mi u žiriju nismo znali ništa, prema tome, za nas je to bila vijest kao i za svakog drugog. Ako je netko znao da je to problematično, onda je trebao na vrijeme upozoriti žiri. A ne nakon što smo završili i podijelili nagrade, ostala je samo današnaj formalnost i ljudi se javljaju s raznim otkrićima – zaključio je predsjednik Ocjenjivačkog suda Branko Kincl.

18. travanj 2024 20:09