KulturaGALERIJA OTOK

„Felinijevska“ izložba stanovnika povijesne jezgre, kritika invazivnog i stihijskog turizma

Piše DV
24. lipnja 2017. - 11:26

Arcadia je izložba stanovnika Splita i Dubrovnika na kojoj sudjeluju članovi Udruge stanovnika povijesne jezgre grada Splita "Get", zainteresirani stanovnici Splta, fotografi, novinari, a kojima se ovom prigodm na izložbi pridružuju i stanovnici Dubrovnika svojm fotografskim bilješkama života Grada unutar zidina. Izložba će biti otvorena večeras u 21 sat, u Art radionici Lazareti.

Kako navode autori, izložba predstavlja amaterske fotografije snimane od 2011. godine, a koje prate niz problema s kojima se susreće zajednica stanara Dioklecijanove palače - nestanak javnog prostora, prenamjena funkcija i djelatnosti, komunalni kaos, problemi sa odvoženjem smeća, buka i nesanica u ljetnim mjesecima, no i praznina zimskog dijela godine u kojoj ostaje tek nekolicina stanara, uz zvukove građevinskih strojeva.

Dubrovačka izložba nastavak je projekta, započetog ove godine, u Galeriji fotografije Fotokluba Split, koju je posjetilo više od pet tisuća posjetitelja. Uz niz pozitivnih kritika koje su građani ostavili tijekom njenog trajanja, mediji su je okarakterizirali kao „felinijevsku“ i satiričnu, ali ujedno i kao kritiku invazivnog i stihijskog turizma. U nastavku projekta, izložba će putovati po ostalim susjednim UNESCO-ovim zaštićenim gradovima, gdje će domaćini pridruživati fotografije iste tematike, a prvi je na redu Dubrovnik.

S obzirom na interaktivni karakter izložbe, organizatori pozivaju stanare dubrovačke jezgre, ali i druge građane, da pridruže svoje fotografije snimljene od 2011. na ovamo, te za samog trajanja izložbe snimaju područje unutar zidina. Nastavak projekta dogovoren je u Trogiru i Kotoru, u kojima je planirana prezentacija splitsko-dubrovačke kolekcije i pridruživanjem njihovih fotografija.

Ideja pri postavu izložbe u Dubrovniku, u Galeriji Otok, jest da i stanovnici Grada tijekom trajanja izložbe donesu svoje fotografije sličnih ili pak posve specifičnih situacija za Dubrovnik koje će biti postavljene na jedan prazan galerijski zid.

Izložba je otvorena do 13. srpnja, a može se pogledati svakog radnog dana od 11 do 21 sat, u Galeriji Otok u Lazaretima.

26. travanj 2024 11:48