StoryEditorOCM
KulturaU PREPUNOJ KATEDRALI

Papandopulo za kraj Dubrovačkog glazbenog proljeća

Piše dv
29. travnja 2017. - 11:43

Završni koncert Dubrovačkog glazbenog proljeća održao se večeras u prepunoj Katedrali, a započeo je, u spomen na stradale u pomorskoj nesreći kraj Šipana, prigodnim Adaggiom za gudače S. Barbera. Dubrovačkim simfonijskim orkestrom ravnao je glasoviti maestro i akademik, počasni dirigent našeg orkestra, Pavle Dešpalj, a kao solist u Koncertu za fagot i orkestar Borisa Papandopula, nastupio je prvi fagotist DSO-a, Matija Novaković.

Fagotisti rijetko izlaze ispred orkestra, odnosno rijetko imamo priliku čuti njihove solističke koncerte. Još rjeđe su prilike za poslušati djela domaćih kompozitora, pa je Koncert za fagot i orkestar Borisa Papandopula bilo iznenađenje ne samo za stranu, već i za domaću publiku. Kako fagotist Matija Novaković navodi, riječ je trostavačnom djelu izrazito virtuoznog karaktera, koje solistički instrument dovodi do njegovih krajnjih granica.

Središnji lirski „Andante sostenuto“ stavak omeđen je početnim i završnim „Allegro con brio“ stavcima prepunim vratolomnih pasaža i skokova gotovo na rubu izvodljivosti. To je sigurno i jedan od razloga zašto ovaj koncert svoje javne izvedbe doživljava izuzetno rijetko, ali zato kada se pojavi, kako kaže jedan naš ugledni glazbeni kritičar: to je glazba koje se ne bi postidjela ni jedna koncertna pozornica, a ni bilo koja svjetska. I upravo ga je takvom pokazao fagotist Matija Novaković, koji inače daje posebnu pozornost domaćim kompozitorima, te njeguje kulturu i baštinu kako svirajući u orkestru, tako i djelujući kroz Umjetničku udrugu „Konavle Art“ te festival „Glazba i riječ“ Konavle.


Publika je na koncertu imala priliku poslušati i Serenadu za gudače u C duru Petra Iljiča Čajkovskog, a orkestar i njegov počasni dirigent Pavle Dešpalj ispraćeni su dugim pljeskom.

18. travanj 2024 19:02