Dubrovački-neretvanski župan Nikola Dobroslavić sastao se s ravnateljicom Agencije za obalni linijski promet Paulom Vidović i predsjednikom Uprave Jadrolinije Davidom Soptom.
Nije dovoljno dobar
Tema sastanka bila je povezivanje brodskih linija izvan i unutar županije, a u palači Ranjina okupili su se i gradonačelnici i načelnici te ravnatelji Lučkih uprava s područja Županije.- Utvrdili smo da smo posljednjih godina napravili brojne pozitivne korake, ali su nam ostali brojni drugi problemi koje trebamo riješiti. Tu je posebno istaknut problem povezivanja Lastova sa županijskim središtem – Dubrovnikom. Također, utvrdili smo da kapacitet i maritimne sposobnosti broda koja vozi iz Lastova preko Vele Luke do Splita nije dovoljno dobar i da ne može ploviti svaki dan u godini kao što je to potrebno. Govorili smo i o novom brodu za Elafite koji se planira i koji očekujemo da će se vrlo brzo izgraditi. Dotaknuli smo se i pitanja cijene karata za neotočane kako bi lakše kao turisti i građani došli na otok te kako bi cijena za gospodarstvenike bila što povoljnija. Tema razgovora bila je i potreba uvođenja češćih linija na trajektu između Trpnja i Ploča. Budući da se radi novi Zakon o otocima i budući da je ponovno ustanovljena Uprava za otoke u Ministarstvu regionalnog razvoja, ocijenio bih da je to dobar znak da ćemo ove probleme brže riješiti nego što bismo to inače učinili, kazao je Dobroslavić. Župan je izrazio nadu u što skorijeg uvođenja linije Lastovo-Dubrovnik i obrnuto. - Zadovoljan sam sastankom zbog toga što smo imali čimbenike koji su vrlo važni u rješavanju naših problema. Za uvođenje novih linija potrebno je da se država pozitivno izjasni, no stavljanjem na dnevni red kao najvažniju točku liniju Lastovo – Dubrovnik šaljemo poruku Vladi i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture da nam je to jako važno. Očekujemo da to država doista uvede i da konačno dođemo do Lastova kao dijela naše Županije, a što je još važnije, da Lastovci dođu u središte svoje Županije izravnom, svakodnevnom brodskom linijom, poručio je župan dubrovačko-neretvanski. Ravnateljica Agencije za priobalni promet Paula Vidović istaknula je podatak kako je za povezivanje brodskim linijama ove godine sveukupno utrošeno 297 milijuna kuna te kako će za 2018. biti izdvojeno 310 milijuna kuna.
Brodari se nisu javili
- Pokušali smo poslušati želje otočana kao mogućnosti u okviru postojećih propisa i proračunskih sredstava kako bi se pospješilo povezivanje otoka i izašlo u susret otočanima. Natječaji su za sve linije - pa tako i za linije na dubrovačkom području raspisani i okončani, ostale su samo još dvije: linija Split – Hvar – Prigradica (Korčula) te linija Dubrovnik-Suđurađ. Brodari se nisu javili u okviru proračuna kojeg smo propisali, natječaj smo u okviru zakona i propisa poništili te raspisali novi. Novi natječaj bit će okončan 15. prosinca, a natječaj za državne linije je proveden u listopadu i studenom. Jedna od esencija bila je da se brodarima da mogućnost produženja ugovora ukoliko uvedu novi ili noviji brod. Tako imate opciju produženja na trajektnim i brzobrodskim linijama na 4 godine ako brodar nakon 6 godina uvede novi ili noviji brod. Na brodskim linijama je produženje moguće na devet godina. Svakako, svi brodari razmišljaju u tom smjeru. Druga pozitivna stvar je to što smo za sada zadržali sve domaće brodare na linijama što je nama bitno jer je natječaj bio otvoren za sve brodare s europskog gospodarskog prostora. Nadam se da će suradnja naših otočana te predstavnika lokalnih samouprava, brodara, Agencije i Županije uroditi plodom. Detektirali smo nedostatke, probleme i želje kako bi mogli izaći u susret, kazala je Vidović. Predsjednik Uprave Jadrolinije zahvalio je Agenciji te domaćinu sastanka na pozivu. - Osnovna ideja Jadrolinije je pokušati podići kvalitetu usluge na našim brodovima. To smo već napravili na linijama Orebić (Pelješac) – Dominče (Korčula) s novim brodovima te na liniji Ploče-Trpanj (Pelješac). Mislim da je tu direktno iskazano zadovoljstvo. S druge strane svjesni smo problema Lastova i modernizacije odnosno nabave novog broda. Mi, što se tiče nove uprave, intenzivno radimo na tome i u idućoj godini. Cilj nam je da početkom sljedeće godine otvorimo natječaj za izgradnju novog broda za Lastovo, Vela Luku i takozvane „udaljene otoke“ u ovoj Županiji. Što se tiče povezivanja Elafita, Jadrolinija također sprema natječaj izgradnju novog broda za Elafite, izuzetno mi je drago da je gradonačelnik Mato Franković najavio da bi Grad Dubrovnik subvencionirao 100 posto karte za otočane za Elafite i to je stvarno dobra vijest. S naše strane, mi obećavamo da će umjesto postojećeg broda „Postira“ biti novi moderan brod koji će uvelike povećati kvalitetu usluge prijevoza. Govora je bilo i o međunarodnoj liniji Dubrovnik – Bari (Italija). Za jedan smo mjesec produžili plovidbu u odnosu na prošlu godinu i mislim da tu vidimo napretke u povećanju prometa. Stojimo na raspolaganju, dat ćemo sve ono što možemo kada je u pitanju kvaliteta usluge, poručio je Sopta.