Sport Automobilizam

DUBROVČANIN, ČLAN AUTO KLUBA DUBROVNIK RACING, DRUGI U UKUPNOM PORETKU PRVENSTVA HRVATSKE U KARTINGU KLASE 3B-MINI KART

NOA KODŽAGA Još nema deset godina, a juri sto na sat!

DUBROVČANIN, ČLAN AUTO KLUBA DUBROVNIK RACING, DRUGI U UKUPNOM PORETKU PRVENSTVA HRVATSKE U KARTINGU KLASE 3B-MINI KART

Dubravko Čikor je poput pokvarene ploče. Non stop govori: ‘Noa će biti odličan vozač! Noa će biti odličan vozač!’. Kaže legenda ne samo dubrovačkog automobilizma, danas čelni čovjek Auto kluba Dubrovnik Racing, kako njemu to drugi govore čim vide Nou, i to svaki put nakon što odgledaju kako mali vozi.

Noi je prezime Kodžaga. Još nema deset godina. Rođen je 7. prosinca 2007. godine. Vozi karting za Auto klub Dubrovnik Racing. Nastupa u prvenstvu Hrvatske. Ide mu baš dobro. Drugi je u ukupnom poretku nakon tri postaje.

- Vidjelo se čim je počeo vozit kako će biti dobar – opet će Čikor.

Noin djed Drago Marinović, koji je uz malog na utrkama dok je otac na brodu, a koji poput zeta, Noinog tate navegava, u šali kaže kako je njegov unuk poput Duracell baterija. Nikad ne staje. Non stop zuji. Prvi put je u karting Noa sjeo u Gospinom polju. Tu je radio gotovo pola godine s Hrvojem Čikorom.

- Noa je neumoran – svi ističu.

Drago Marinović otkriva kako je njegov unuk doma imao kamion na baterije u kojem je bio od jutra do mraka. Tu se zaljubio u vožnju. Nakon što je sjeo u Gospinom polju u karting, pritom oduševio sve, nije bilo druge nego ga podržati. Prvu utrku je Noa imao u Banićima. Nakon tog podatka, kojeg je rekao Noa, opet se oglasio Dubravko Čikor.

- I na toj prvoj utrci se vidjelo kako je super talent – kazao je Čikor.

Konkurenciju na prvenstvu Dalmacije Noa je vrlo brzo ostavio iza sebe. Zatim je, očekivano, napravio korak naprijed. Sad vozi državno prvenstvo. Unatoč tome što je njegova konkurencija svaki vikend na stazi, a Noa nema u Dubrovniku, ali ni na širem području, uvjete za trening, opet je u samom vrhu.

- Noa dođe dan prije utrke na stazu te taj prvi dan vježba na stazi. Njegova konkurencija dođe i pet dana prije utrke jer joj je staza blizu kuće. Mi napravimo 750 kilometara za poć na utrku i vratit se. Zatim, njegova konkurencija može svaki vikend biti na stazi jer u Istri te gore na sjeveru postoje staze za karting. U Dalmaciji nema niti jedna. Ma, u Istri svaki grad ima karting staze. Noa je znao poći do Banića ili do kampa u Kuparima samo kako bi uhvatio ritam. Ali, jedno je voziti po parkingu i po kampu, a drugo je vidjeti pravu stazu. Kako nema u blizini staze, s uvjetima u kojima nastupa Noa se susretne tek kad dođe na utrku. Međutim, unatoč svemu tome, ispred njega je po rezultatima samo Adrien Mesec, koji je počeo voziti s pet godina jer mu je otac imao karting stazu. Pazite, Mesec ima iza sebe dvadeset puta više pobjedničkih postolja nego je Noa imao skupa utrka i treninga. Uz to je tri i pol godine stariji od Noe.

Bilo je straha, kad se odlučio voziti prvenstvo Hrvatske, kako se Noa neće snaći na stazi. Međutim, već nakon prve vožnje i prvog nastupa na pravoj stazi te vremena koje je postigao, malo tko je vjerovao djedu Dragu kako Noa nikad prije nije vozio na pravoj karting stazi.

- Svi ga podržavamo, ali nema pritiska, niti ga tjeramo da vozi. Znate li koje je jedino pitanje koje mu postavim? Pitam ga: Noa, jesi li se zabavio? I to je to. Ako mu je gušt, ako ga to zabavlja, neka vozi. Inače, kad smo došli prvi put na stazu, odmah je dvije sekunde bio brži od onoga koji je već pet dana trenirao na stazi, i koji je već tu bio nekoliko puta. Svoj debi na prvenstvu Hrvatske je imao po kiši.

- Nikad nisam vozio po kiši do tada – rekao je Noa. Dodaje kako ga nije bilo strah. Djed Drago kaže kako zbog kiše je samo priželjkivao da Noa odvozi utrku bez problema, a Noa je ‘šišao’ konkurenciju.

- Bilo je iznenađenje kad je počeo pretjecati konkurente u Novom Marofu. Maksimalna brzina u kartingu je 101 kilometara na sat, ne može karting brže. Noa je na treningu te utrci znao voziti prosječnom brzinom od 78 do 82 kilometra na sat, dakle, u rangu s najboljima.

Nou je ovaj vikend u Sloveniji (Vransko). Zatim će krajem kolovoza u Italiju te na kraju Zagreb i Novi Marof.

- Ove sezone smo prevalili 3200 kilometara. Jednom smo išli na trening, zatim dva puta na utrku u Novom Marofu te sad u Viroviticu. Na svakoj stanici ima po dvije utrke. Sad je bio dva puta drugi u Virovitici. Ukupno je drugi. Drugi je bio i na treninzima. Uz dodatak: svaki put je sve manji i manji zaostatak za vodećim Mesecom.

Nek’ mi sad bude teže
Noa, kad je prvi put stigao u Novi Marof, poželio je trenirati protiv onih iz veće klase, a ne protiv izravnih konkurenata. Želja mu je bila da mu trening bude teži kako bi mu sutra bilo lakše – istaknuo je Drago Marinović.
 

Svaki put 1200 eura
Putovanje, spavanje, iznajmljivanje kartinga (Noa iznajmljuje karting od Maria Jurišića)… Svaka utrka, otkriva Drago Marinović, dođe oko 1200 eura.
 

Naslovnica Automobilizam

Najčitanije

Najnovije

Veliki šumski požar na Mljetu

Veliki šumski požar na Mljetu
U utorak navečer je požar u gustoj borovoj šumi na Mljetu. iako se zbog jakog vjetra vatra brzo širi, za sada ku...
Veliki šumski požar na Mljetu

Požar na području Lumbarajskog Račišća

Požar na području Lumbarajskog Račišća
Danas oko 15:30 sati na području Lumbarajskog Račišća u Lumbardi buknuo je šumski požar nadomak obiteljskih kuća...
Požar na području Lumbarajskog Račišća