StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA

FILM TJEDNA Ubojstvo u Orient Expressu

19. studenog 2017. - 17:09

Pune 43 godine čekali su obožavatelji novu ekranizaciju 'Ubojstva u Orient Expressu', jednog od najpoznatijih djela kraljice krimića Agathe Christie, nadahnutog stvarnom otmicom i ubojstvom djeteta američkog zrakoplovca Charlesa Lindberga iz 1930-tih. Dočekali su je u filmu Kennetha Branagha, svestranog britanskog filmaša i kazalištarca koji se prihvatio režije i naslovne uloge detektiva Herculea Poirota. 

Brkati Belgijac u vlaku zametenom snijegom brdovitog Balkana traži ubojicu sumnjivog trgovca umjetninama Ratchetta ( Johnny Depp), a kandidata, baš kao i u romanu, ima sijaset. Tumače ih redom hollywoodske zvijezde, što na zalasku, što u usponu. U kompoziciji iz Istanbula prema zapadu putuju tako Michelle Pfeiffer, William Dafoe, Judi Dench, Penelope Cruz, Derek Jacobi i mlađahna Daisy Ridley koja je svjetlosnu sablju iz Star Wars nakratko zamijenila ženstvenom opravom.

Filmovi s jakom galerijom zvijezda redovito privlače publiku, ali i nose rizik da se slavni neće uspjeti do kraja razigrati. Novi 'Orient express' upada baš u tu zamku. Poznati glumci neujednačeni su u svojim epizodama. Depp u lik zlikovca prenosi mrvicu previše mimike Jacka Sparrowa iz 'Pirata s Kariba'. Suspregnuta Dench preslik je kraljice Victorije iz svog recentnog filma, a dubrovački Hamlet Jacobi bledunjavi je Ratchettov butler. Cruz leži rolica gorljive vjernice, dok prikriveni detektiv Dafoe uglavnom glavinja ekranom. Minutažu su najbolje iskoristile Pfeiffer kao mastermind ritualnog umorstva u kupeu i ZF junakinja Ridley, čija krhka pojavnost krije slojevitu osobnost.

Nekadašnji šekspirijanac Branagh solidnom je interpretacijom ćudljivog perfekcionista i osobenjaka Poirota podsjetio na svog televizijskog pandana Davida Sucheta, makar s dozom manirizma koja povremeno ometa. Poklonici opusa Agathe Christie prepoznat će u filmu znane odlike autoričina deduktivnog zaključivanja, ali i nešto slabijeg poznavanja zemljopisa. Hrvatskoj publici u najmanju ruku neprirodno izgledat će prizor obrušavanja lavine sa slavonske planine (?!) nad željezničkom prugom između Vinkovaca i Broda.

S izuzetkom ‘alpolike’ slavonske ravni, kamera vjerno prati putanju vlaka u krajoliku, a unutrašnjost mu snima iz neobičnih kutova oko kupea s truplom koje gledatelju ostaje nevidljivo. Nastavi li se ovaj whodunnit serijal 'Smrću na Nilu', kako se dade naslutiti iz spominjanja Egipta u završnici filma, za nadati se da neće biti većih geografskih odstupanja. A i Poirot bi se trebao vratiti u rutinu i nastaviti loviti zločince umjesto da za njih nalazi opravdanja na improviziranom sudištu u tunelu usred mraka.
 

23. travanj 2024 12:27