StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA Trag života

FILM TJEDNA Trag života

31. ožujka 2017. - 17:28

Još od radio drame Rat svijetova kojom je Orson Welles nasmrt prestrašio Zemljane izmišljenom invazijom Marsovaca, svijet je trajno opsjednut Crvenim planetom. Filmska industrija oživjela je preklani zanimanje za Mars u hitu s Matt Damonom u ulozi izgubljenog astronauta. Životom na Marsu nadahnut je i aktualni ZF horror Trag života, holivudski prvijenac švedskog redatelja Daniela Espinose.

Radnja prati šesteročlanu posadu međunarodne svemirske postaje koja 'udomljuje' izvanzemaljsku protostanicu podrijetlom s Marsa. Otkriće izaziva val oduševljenja na Zemlji. Učenici nepoznatom organizmu daju ime Calvin, a domaćini s postaje želatinoznog gosta tretiraju kao malo božanstvo. Sve dok se ne pokaže da je Marsovac ponašanjem mnogo bliži zlom Alienu nego dobroćudnom E.T.-u iz Spielbergove bajke. Kako film odmiče, biće iz amebe evoluira u ubojitog muzgavca, a na postaji počinje borba na život i smrt.

Među glumcima, članovima ekipe koja se naganja s hiperinteligentnim uljezom našla su se i dva lica s holivudske A liste. Jake Gyllenhaal u ulozi je liječnika Davida, a Ryan Reynolds glumi inženjera Rorya. Prvi zbog strahota kojih se nagledao na zemaljskim ratištima radije odabire boravak u svemiru, a drugi se nepromišljeno upušta u dvoboj s nabujalim Marsovcem koji ga već u prvoj desetini filma doslovce proždere iznutra.

Gyllenhaalov lik potraje do završnice, no i on na kraju postaje žrtva krakatog predatora. Kad odgledate film, teško je razumjeti što je dvojicu zvijezda privuklo ovom traljavom hibridu ZF hitova Alien i Gravitacija. Motivacija Rebecce Ferguson, Šveđanke koju se proslavila nastupom u povijesnoj TV seriji Bijela kraljica, mnogo je jasnija. Ulogom britanske znanstvenice-časnice Mirande, glasa razuma u kaosu, uspješno je debitirala u holivudskoj produkciji i zasjenila mnogo poznatije kolege.

Ostatak filmske družine ne stiže se karakterno razviti jer ih dokrajči grabežljivac s Marsa, pa se čini da su u film ubačeni tek kao simboli političke korektnosti (žena, te po jedan pripadnik žute i tamne rase). Espinozin film nešto bolje stoji na tehničkom planu. Kamera vjerno prati scene bestežinskog stanja u klaustrofobičnom prostoru, a napetost donekle podiže i zlokobna prisutnost Calvina u ventilacijskom sustavu, odjeći posade, skafanderima i sl...

Finiš donosi već izlizani motiv žrtvovanja za viši cilj. David i Miranda, jedini preživjeli, dogovaraju se kako Marsovcu neće dopustiti da živ dođe na Zemlju i nastavi ubilački pohod. David gentlemanski odluči Calvina odvući sa sobom u duboki svemir, a Mirandi nudi siguran povratak kući u kapsuli. No, hoće li se stvari baš tako posložiti? Isključivo zbog faktora iznenađenja koji gledatelja pogodi prije odjavne špice, Trag života dobiva prolaznu ocjenu. Da nije dojmljiva kraja, gledanje horrora otpočetka bilo bi čist gubitak vremena. I uvreda za poručnicu Ripley iz originalnog Aliena koja bi se sigurno od srca nasmijala marsovskom lignjunu Calvinu.


 

18. travanj 2024 04:30