Jubilarno deseto izdanje Piano Loop Festivala i ove godine je naš grad učinilo međunarodnom pozornicom s istaknutim pijanističkim imenima, koja su raznovrsnim programskim konceptima osvajala domaće i inozemne ljubitelje vrhunskog pijanizma.
Festival je u punoj Svečanoj dvorani Hrvatskog doma Split otvorio jedan od najistaknutijih suvremenih pijanista Arcadi Volodos. Recitalom je u svoju biografiju prepunu međunarodnih nastupa u istaknutim dvoranama, poput njujorškog Carnegie Halla, Volodos tako upisao i splitsku koncertnu dvoranu. Publika nije krila oduševljenje njegovim interpretacijama djela katalonskog skladatelja Federica Mompoua, zatim jednog od najblistavijih romantičara 19. stoljeća Franza Liszta kao i etidama, poemama i preludijima Aleksandar Skrjabina. Pljeskom i stajaćim ovacijama pozivali su ga nekoliko puta na pozornicu, što je Volodos uzvratio s čak četiri dodatka programu.
Udruga Piano Projekt, koja festival od ove godine održava u suorganizaciji s Hrvatskim domom Split, festivalskim programom slavi i najistaknutije ličnosti hrvatskog pijanizma pa je nastup na Piano Loopu ostvario i Aljoša Jurinić. Aktivni i nagrađivani pijanist recital je posvetio Frédéricu Chopinu u čijem je opusu možda najpotpunije sadržana biti pijanističke tradicije romantizma uz izražajne i tehničke karakteristike tog instrumenta. Jurinić je pažnju svjetske javnosti stekao upravo kao finalist Međunarodnog pijanističkog natjecanja Frédéric Chopin 2015., koje je kao polufinalista 2021. dodatno proslavilo i japanskog pijanista Hayatoa Suminu, kojeg je splitska publika mogla poslušati treću festivalsku večer.
Iako na programu njegova recitala nisu bila zastupljena Chopinova djela, Sumino mu je odao počast izvevši dvije svoje skladbe New Birth i Recollection nadahnute upravo poljskim skladateljskim i pijanističkim virtuozom. Kao pripadnik nove generacije, osim koncerata u Japanu i inozemstvu, Sumino također piše, aranžira i izvodi vlastitu glazbu pod imenom Cateen na YouTubeu, s preko 1.200.000 pretplatnika i 100 milijuna pregleda. Human Universe je još jedan njegov autorski skladateljski rad nadahnut ostavštinom Johanna Sebastiana Bacha, čija je Partita br. 2 u c-molu, BWV 826 također bila na programu uz etide Nikolaja Kapustina, dva stavka iz Pieces de clavecin Jeana-Philippea Rameaua uz Suminov aranžman Ravelovog Bolera. Oduševljenje publike njegovim autorskim i izvođačkim radom, osim ovacijama i pljeskom, moglo se primijetiti i u redu za fotografiranje s pijanistom nakon završetka recitala, među kojima je bilo najviše pripadnika mlađe generacije. Piano Loop Festival program nastavio se recitalom Antonia Pompa-Baldia, talijanskog pijanista sa sjedištem u Clevelandu gdje djeluje na glazbenom institutu. Svirao je recitale u većini velikih dvorana diljem svijeta nastupajući s repertoarom koji uključuje više od šezdeset djela. Nedavno je izveo cikluse svih Rahmanjinovih klavirskih koncerata, pet Beethovenovih klavirskih koncerata i oba Brahmsova koncerta s raznim orkestrima, a u Hrvatskom domu Split publika čula njegove interpretacije djela Sergeja Rahmanjinova, Frédéric Chopina, Franza Liszta i skladbu Pogledi na Božanstvenu komediju koje je Roberto Piana komponirao upravo na pijanistovu narudžbu.
Festival zatvara već poznato ime Piano Loopa, pijanistica Natalia Trull, koja već godinama surađuje s Udrugom prenoseći svoje pedagoško znanje i umijeće mladim pijanistima. Recital s djelima skladateljskih majstora koji su zadužili literaturu za instrumente s tipkama, Johanna Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Ludwiga van Beethovena, Franza Liszta i Roberta Schumanna, očekuje se kako će biti kruna ovogodišnjeg Piano Loop Festivala.