StoryEditorOCM
DubrovnikSLAVI 30. ROĐENDAN

Vlasnik najpoznatije dubrovačke papirnice, Mario Šutalo: ‘Mlađima printamo radove, starijima liječničke nalaze, a svima smo na usluzi!‘

Piše Bruno Lucić
11. travnja 2024. - 08:54

Sa suprugom Dubravkom gledao je televiziju a na jednom je talijanskom kanalu pjevačica pjevala ‘bambola, la bambola’ i tako je najpoznatija dubrovačka papirnica dobila današnje, prepoznatljivo ime. Dobro se te anegdote sjeća Mario Šutalo, vlasnik ‘Bambole MD’ (skraćenica ‘MD’ znači Mario i Dube) koja ove godine slavi okrugli 30. rođendan. Nisu te 1994. imali velika očekivanja, a odmah su krenuli s onim što i danas nude: uredski i školski materijal, ali i servis i prodaju računalne opreme. Sve je počelo na Pločama u malom prostoru ispod Bikersa, u garaži od 18 kvadrata.

- Tad se događao informatički procvat. U servisu smo imali čak petero zaposlenih, lakše je bilo naći ljude za raditi nego danas. Bili su to mladi s fakulteta, a danas su to obiteljski ljudi. Iz našeg servisa je proisteklo nekoliko dubrovačkih tvrtki, naučili su posao kod nas. Kupci su dolazili na preporuku, a potom su počeli dolaziti po navici... Nismo se tad pretjerano reklamirali, znao je izaći oglas baš u ‘Dubrovačkom’ pred početak školske godine! Osim ponude uredskog i školskog materijala, imamo kompletan servis opreme, nudimo usluge printanja, kopiranja, uvezivanja radova, priča Mario i dodaje kako tad nije bilo teško dobavljati robu, distributeri su korektni i s njima su postali ozbiljna firma.

Sve se riješi

S Ploča je ‘Bambola’ preselila u DTS, a u sadašnjem prostoru na Vojnoviću je više od 20 godina. Rade od 8 do 19, subotom do 13 sati, a puno puta uskoče klijentima i izvan radnog vremena.

Posao je postao doslovno obiteljski, uz suprugu Dubravku koja vodi financije, sin Antonio vodi servis, kćer Dorotea radi u maloprodaji te nabavlja robu za školski materijal i uredski pribor, a s bratom donosi nove, inovativne ideje. U maloprodaji radi i Kristina Garbin, svi rade sve. Brojni su i vanjski suradnici kao što je knjigovotkinja Katja Mišeta.

image

Mario, Dubravka s Kijom, Kristina, Dorotea i Antonio

Tonći Plazibat/Cropix

Pomoć je i kujica Kija, svojevrsna ‘maskota’ firme. Kupaca ‘Bamboli’ ne fali, glavni su kupci susjedi, često ljudi koje Mario i Dubravka znaju još iz mladosti. Rade s brojnim tvrtkama, a zna Mario sa sinom dostavljati robu.

- Kroz cijelu godinu najviše ide materijal za printere, toneri i papir, dok se školski materijal najviše traži pred početak školske godine, tad je najveći stres. Sedam dana prije i sedam dana nakon početka škole stvarno bude ‘tutta forza’, govori Mario koji voli raditi i komunicirati s ljudima, ali i stalne promjene, posebno u informatici.

- Ključno je objasniti kupcima nešto što ni sami ne znaju objasniti. Posebno starijima treba pomoć, recimo, pokažeš im sliku proizvoda... Nekad traže tintu, pa se krivo izraze, ne znaju točnu oznaku... Osobni kontakt s ljudima je ugodan ritual. Mnogi kupuju online, ali ljudi i dalje vole vidjeti i opipati ono što kupuju.

image
Tonci Plazibat/Cropix

Bilo je dosta smiješnih situacija, a prva koja Mariu padne napamet je poziv voditelja Milivoja Luleka s radija Antena Zagreb koji se predstavio kao lažni kupac tražeći laptop odnosno ‘ono što se preklapa’. Kad je palo pitanje ‘može li kupiti Google u Bamboli’, Mario je shvatio da je riječ o dobro pripremljenom škercu, a dobavljači iz metropole pohvalili su ga kao ‘showmana’.

- Spremni smo na sve izazove. I ako se slučajno dogodi neki previd, primjerice krivi toner, lako izgladimo situaciju, nekad čak i na našu štetu! Pazimo da situacija ne eskalira, da se ne razvija problem i da nam se kupci vrate. Uvijek ćemo pružiti pravi savjet i potruditi se da nabavimo traženi proizvod. Ljudi nekad žele određenu boju ili im nešto, primjerice, fali na laptopu, pa se potrudimo to nabaviti, nema tog posla koji ne možemo obaviti, dodaje Mario.

Prate trendove oko računalne opreme, a neprestano se educiraju.

- Od računalne opreme najtraženiji su laptopi, printeri, monitori i računala, a dosta idu dodatni uređaji kao što su bluetooth zvučnici, USB stickovi, bežični miševi, tipkovnice... Za dar se obično kupuju slušalice. Stariji se sve bolje snalaze, a mladi manje koriste usluge našeg servisa jer sami stječu znanja o pojedinim softwerima. Dođu nam zbog specifičnih situacija kao što su problemi s virusima... Tu smo dosta jaki i efikasni. Najviše se kvare diskovi, a zadnjih godina smo najviše radili na izmjeni ispravnih hard diskova za modernije verzije. Popravak riješimo najkasnije unutar jednog tjedna, poručuje Mario.

Uz dobru komunikaciju s kupcima, treba znati poredati prioritete.

- Često traže i da im spasimo podatke iz starih laptopa ili opreme, što zna biti dosta skupo, objašnjava sugovornik.

Besplatno printanje za...

Mariov sin Antonio brine i o računalnoj opremi brojnih tvrtki na dubrovačkom području, usavršio se pa ga izravno i neprestano zovu...

- Jedna nas je pomorska agencija molila da rješavamo aplikacije za izrađivanje američkih viza njihovim pomorcima, priča Mario.

Djeca iz susjedstva rado navrate u papirnicu, žele pomoći iako to nitko ne traži, vole posložiti izložene zadaće ili kemijske olovke...

image

Mario sa suprugom Dubravkom

Tonći Plazibat/Cropix

- Dosta mladih dolazi printati, obično radove pošalju mailom. Često to popodne odrade Dorotea i Kike, ali svi smo tu. Neki studenti bi da printanje bude gotovo ‘jučer’, posebno kad treba nešto ispraviti ili dodati u zadnji čas. Nekad bismo ostajali dulje kako bi sve ispalo kako treba... Stariji nam dođu printati nalaze doktora jer je blizu bolnica... Dolaze studenti iz obližnjeg Studentskog doma, a strani studenti printaju avionske karte... Navraćaju i učenici iz lapadske škole, otkriva Mario.

U Bambolu dođu i turisti, ali stranci koji stalno žive u Dubrovniku, kao i povratnici. Cijele godine bude posla, a kako rade s dubrovačkim tvrtkama u turizmu, osjete početak sezone kroz porast narudžbi ili instalacija programa, a ‘skoči’ i dostava. Priznaje Mario da nije ni pomišljao da će firma tako dugo opstati, a sretan je što su djeca zainteresirana nastaviti obiteljski posao.

- Našim kupcima zahvaljujem na vjernosti, a zahvalni smo i našim sadašnjim i bivšim zaposlenicima što još trajemo, poručuje.

Članovi obitelji Šutalo stalno su zajedno, privatno i poslovno, ali se odlično slažu. Slobodno vrijeme Mario posveti planinarenjem, rado pođe do Mljeta, prati hrvatsku nogometnu repku pa svima koji u ‘Bambolu’ dođu printati ulaznicu ‘Hajduka’ ili za utakmicu Vatrenih - to dobiju besplatno. Povezanost je jasna jer mu je rođak hrvatski reprezentativac Josip Šutalo. I privatno ga znaju zvati poznanici i prijatelji, a Mario i njegova ekipa potrudit će se pomoći. Jer tu se ništa ne nudi dopola, zato ‘Bambola’ i jest ‘Bambola’.

27. travanj 2024 11:38